יש תקווה: משקיעי מיידוף עומדים לקבל 7.2 מיליארד דולר

בסך-הכול הגישו הנפגעים מהונאת הפונזי תביעות בהיקף של כ-20 מיליארד דולר על הסכומים שהפקידו אצל מיידוף ועוד כ-65 מיליארד דולר על הרווחים שהיו אמורים לקבל

הנאמן של משקיעי ברנרד מיידוף, אירווינג פיקארד, עומד לקבל כ-7.2 מיליארד דולר מקרן הפילנטרופיה של ג'פרי פיקוור, משקיע שהואשם כי הרוויח יותר מ-7 מיליארד דולר מהונאת ההשקעות של מיידוף, ושנפטר מהתקף לב בבריכת השחייה שלו בפאלם ביץ', פלורידה, באוקטובר 2009 - כך מסרו שני מקורות הקרובים לנושא לסוכנות בלומברג.

אם אכן יצליח פיקארד לקבל את הסכום, יגיעו בסך-הכול הסכומים שישולמו לנפגעי הונאת הענק לכ-9.8 מיליארד דולר עד כה.

בסך-הכול הגישו הנפגעים מהונאת הפונזי תביעות בהיקף של כ-20 מיליארד דולר על הסכומים שהפקידו אצל מיידוף (קרן) ועוד כ-65 מיליארד דולר על הרווחים שהיו אמורים לקבל.

פיקארד מצידו פתח במסע צלב להשגת הכספים והגיש מאות תביעות נגד בנקים, מנהלי קרנות, משקיעים ואחרים החשודים כי הרוויחו מהונאתו הממושכת של מיידוף. בסך-הכול הוא הגשי תביעות בהיקף של כ-50 מיליארד דולר בשנתיים האחרונות, וכעת נראה כי הוא ישיג סכום מאוד משמעותי עבור נפגעי הונאת הענק.

הקרן של Picower תשלם כ-5 מיליארד דולר לפיקארד ועוד כ-2.2 מיליארד דולר לרשויות האמריקניות, לפי מקורות הקרובים לנושא.

בתחילת השבוע נודע כי מארק מיידוף, בנו הבכור של ברנרד מיידוף, נמצא תלוי בדירתו בניו-יורק, ביום השנה השני למעצרו של אביו, לאחר שהתאבד כנראה. מארק מיידוף בן ה-46, שעבד בעבר בחברה של אביו, "נכנע לשנתיים של לחץ בלתי פוסק של האשמות-שווא ושמועות שווא", אמר פרקליטו. הוא נמצא מת בדירתו באזור סוהו במנהטן, מסר דובר משטרת ניו-יורק, פול בראון.

ברנרד מיידוף, 72, מרצה עונש מאסר של 150 שנה אחרי שהודה בניהול הונאת פירמידה (פונזי) שסחטה ממשקיעים עשרות מיליארדי דולרים, ונחשבת להונאה הפיננסית הגדולה בהיסטוריה.