קמרון, מרקל וסרקוזי דורשים להקפיא את תקציב האיחוד

"ניתן יהיה ליישם מדיניות שאפתנית באירופה למען האזרחים שלנו, אם נשמור על היקף יציב של הוצאות", כתבו המנהיגים ■ 2014-2020. תקציב 2011 של האיחוד האירופי עומד על 126.5 מיליארד אירו

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפתניקולא סרקוזי וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון שלחו היום (שבת) מכתב משותף לנציבות האירופית, שבו דרשו הקפאת תקציב האיחוד האירופי עד לשנת 2020 לפחות, בעל מדינות החברות באיחוד האירופי מופעלים לחצים לקצץ את גירעונותיהן.

"אי אפשר להפריד בין ההוצאות הציבוריות באירופה לבין המאמצים המורכבים של החברות באיחוד להשתלט על ההוצאות הציבוריות שלהן", כתבו שלושת המנהיגים, ביחד עם ראש ממשלת הולנד מארק רוטה וראש ממשלת פינלנד מארי קיווי ניימי, במכתב לנשיא הנציבות האירופית ג'וזה מנואל בארוסו.

"ניתן יהיה ליישם מדיניות שאפתנית באירופה למען האזרחים שלנו, אם נשמור על היקף יציב של הוצאות", כתבו חמשת המנהיגים. המנהיגים טענו שאסור לתקציב המשותף של האיחוד האירופי לצמוח בקצב מהיר יותר מאשר שיעור האינפלציה בגוש לאחר סיום התקציב ארוך הטווח הנוכחי ב-2013.

27 המדינות החברות בגוש האירו צפויות להתחיל הדיונים בנוגע לתקציב ארוך הטווח באמצע 2011 לתקופה בין 2014-2020. תקציב 2011 של האיחוד האירופי עומד על 126.5 מיליארד אירו (166.8 מיליארד דולר), כשלמעלה מ-40% ממנו מוקצה לחקלאות, ועוד שליש לפיתוח אזורים עניים.

נזכיר כי קמרון, שיזם את המכתב, ניצל את הבמה בכנס של האיחוד האירופי שנערך ביום שישי בבריסל, כדי להביע את תמיכתו בתקציב מצומצם יותר. לדבריו, "האיחוד זקוק להגבלות תקציביות אמיתיות". עם זאת, ככל הנראה, המאמצים להגיע להסכמה בנושא ייתקלו בהתנגדות מצד המדינות העניות יותר במזרח אירופה, שכיום מרוויות מהנדיבות האירופית.