דגלאס דה סילבה עובר לזלצבורג; המחיר: כ-2.6 מיליון אירו

הבלם של הפועל ת"א הפך לייצוא השני הכי יקר בתולדות הכדורגל הישראלי, אחרי איגביני יעקובו אותו מכרה מכבי חיפה ב-4.4 מיליון ליש"ט; טביב צפוי לקבל כ-10% מסכום העסקה

הפועל ת"א ורד בול זלצבורג סיכמו היום (א') באופן סופי את תנאי העברתו של דגלאס דה סילבה. האלופה האוסטרית תשלם להפועל כ-2.6 מיליון אירו עבור הבלם, שירוויח כמיליון אירו נטו לעונה, בחוזה לחמש שנים.

בנוסף, תקבל הפועל כ-20% מהעברה עתידית של הבלם הברזילאי, שסגר בארץ שש שנים וחצי, במהלכן הספיק לרדת ליגה עם הפועל כפ"ס, לקחת דאבל עם הפועל ת"א ולהוביל אותה לשלב הבתים של ליגת האלופות.

כחלק מהסכם העברת הבעלות על 50% מהפועל ת"א לידי אלי טביב, יקבל האחרון כ-10% מסכום העברתו של דה סילבה לאוסטריה (כ-265 אלף אירו). כזכור, הגיע דה סילבה למתחם וולפסון מהפועל כפ"ס, הקבוצה הקודמת שבה שימש אלי טביב כבעלים, במסגרת עסקה שבה הגיעו להפועל ת"א גם סמואל יבואה ואביחי ידין.

אגב, דה סילבה הפך היום, עם העברתו לאוסטריה, לשחקן הייצוא השני הכי יקר בתולדות הכדורגל הישראלי. במקום הראשון נמצאת עסקת איגביני יעקובו הניגרי, אותו מכרה מכבי חיפה ב-2003 לפורטסמות' האנגלית עבור כ-4.4 מיליון ליש"ט. רוברטו קולאוטי, שעבר ב-2007 ממכבי חיפה למנשנגלאדבך הגרמנית עבור כ-1.8 מיליון אירו, מחזיק במקום השלישי.

ההעברה הכי יקרה שבה מעורב שחקן ישראלי בליגת העל עדיין שייכת למאור בוזגלו,שנרכש לפני שנתיים וחצי על-ידי מכבי ת"א של אלכס שניידר, תמורת כ-1.7 מיליון אירו. סכום זה התחלק בין אביו של בוזגלו, יעקב, ובין מכבי חיפה.