אלוביץ' יחלק דיבידנד חריג של 3 מיליארד ש' בבזק

שני בתי השקעות יאשרו שאין חשש שדירוג החברה יירד מ-AA2 ■ במקביל להפחתת ההון, צפויים העובדים, ביחד עם ההסתדרות וההנהלה, לחתום על הארכת הסכמי העבודה

בעלי השליטה בבזק עושים זאת שוב. לאחר הפחתת ההון שחולקה כדיבידנד ב-2007 בהיקף של 1.8 מיליארד שקל, דירקטוריון החברה דן היום (א') בביצוע הפחתת הון וחלוקת דיבידנד ענק וחסר תקדים בהיקפו של 3 מיליארד שקל.

ל"גלובס" נודע כי הפחתת ההון לוותה בחששות כבדים מצד העובדים ולכן בכל מקרה, המהלך יבוצע רק במידה ויתקבלו חוות דעת משני בנקים להשקעות שיגידו שאין חשש לאיתנותה של החברה ושבכל מקרה לא יפחת דירוג האשראי שלה מ-AA2. לפיכך ניתן להעריך שהחשש לדירוג האשראי של החברה נשען על מידע כלשהו שהצביע על חשש לדירוג החברה.

במקביל להפחתת ההון שמבצע בעל השליטה שאול אלוביץ', צפויים העובדים, ביחד עם ההסתדרות והנהלת החברה, לחתום על הארכת הסכמי העבודה. על פי ההסכם החדש, יוארכו הסכמי העבודה הקיימים כולל הצמדה למגזר הציבורי עד 2015, פלוס אופציה להארכה בעוד שנתיים. ההסכם כולל את הסכמי הפרישה הקיימים והסכמי פרישה בפיצויים מוגדלים. הפנסיה לעובדים הפורשים תוענק לאלו שצברו - 15 שנות ותק ובגילאים של 45 ומעלה עד שנת 2017.

בנוסף, העובדים יקבלו אופציות כ-70 מיליון מניות בהנחה או בהטבה של מעל ל-250 מיליון שקל, וכמו כן יקבלו מענק של 50 מיליון שקל שחציו ישולם בינואר 2011 וחציו בינואר 2012. כמו כן, הסכימה הנהלת החברה להעביר לקביעות מעל ל-600 מאות עובדים בתוך שנתיים. במקביל, תוכל החברה לפטר כ-250 עובדים בשנה עד עד 2016 עם אופציה לעוד שנה.