מה עוד נשאר לפרגוסון להשיג?

המאמן של יונייטד שבר את השיא של מאט באזבי, והפך למנג'ר שהחזיק הכי הרבה שנים ברציפות בתפקיד: 24 שנים, חודש אחד ו-14 יום ■ וגם, מה קורה עם אברם?

1. כשסר מאט באזבי החל לאמן את מנצ'סטר יונייטד הוא היה בן 35, חסר כל ניסיון באימון קבוצת כדורגל. אבל הוא הצליח במה שעשה, ונשאר במועדון 24 שנים, חודש אחד ועוד 13 ימים - ובכך הפך למאמן שרשם את התקופה הארוכה ביותר ברציפות בשדים האדומים.

השיא הזה נשבר היום (א'). אלכס פרגוסון הפך הבוקר למאמן בעל הקריירה הארוכה ביותר באולד טראפורד, יום אחד יותר מהשיא של באזבי. הרקורד שלו בתקופה הזאת: 11 אליפויות, 2 זכיות בצ'מפיונס ליג, 5 גביעי אנגליה, 4 גביעי ליגה, זכייה אחת בגביע המחזיקות, ועוד כמה תארים חשובים קצת פחות כמו גביעי צדקה, הסופרקאפ וכו'.

פרגוסון, אם תהיתם, ממש לא מתכוון לעצור כאן, למרות שהחודש יחגוג יומולדת 69. ב-2002 הוא אמנם דיבר על רצון לפרוש בתוך כמה שנים - אבל מאז שינה את דעתו, ולאחרונה הצהיר שכל עוד בריאותו תאפשר לו, הוא ימשיך לעמוד על הקווים באולד טראפורד. "אלו חדשות מצוינות עבורנו, וחדשות מרות עבור היריבים שלנו", אמר ל"טלגרף" בובי צ'רלטון, אגדה אחרת של מנצ'סטר יונייטד. "הם לא יכולים לסבול את העובדה שהוא ימשיך לאמן כאן עוד 5 או 10 שנים. אם אני מסתכל על שפת הגוף שלו, ברור לי שזה מה שיקרה".

בראיון חגיגי שהתפרסם היום ב"סאנדיי טיימס" לכבוד שבירת השיא של באזבי, תיאר פרגוסון את האלמנט העיקרי שהפך אותו למנג'ר ענק: "יש שתי דרכים אפשריות למאמן: לבנות קבוצת כדורגל, או לבנות מועדון כדורגל. אני מעדיף לבנות מועדון".

2. יש את השיא של פרגוסון, ויש את השיא של אברם גרנט. המאמן הישראלי שכבר נמצא שנה אחת, חודש ועוד 12 ימים ברציפות במקום האחרון בליגה האנגלית. בעונה שעברה זה היה עם פורטסמות', עכשיו זה עם ווסטהאם יונייטד, שעדיין תקועה במרתף של הפרמיירליג. עם 13 נקודות בלבד מתוך 54 אפשריות ושני ניצחונות בודדים. ווסטהאם מציגה את ההגנה הגרועה בליגה שכבר ספגה 31 שערים, ואת ההתקפה השנייה הכי פחות טובה עם 16 שערים (רק וויגאן, עם 13 גולים, פחות פורייה מ"הפטישים").

גם סטטיסטיקות העבר לא מבשרות טובות על העתיד: רק קבוצה אחת בתולדות הפרמיירליג הצליחה להישאר בליגה עם 13 נקודות או פחות מכך בשלב זה של העונה.

אם זה מריח כמו עונת ירידה, נראה כמו עונת ירידה ונשמע כמו עונת ירידה - אז כן, זו כנראה הולכת להיות עונת ירידה לקבוצה של גרנט, שתחזור לליגת המשנה בה לא היתה מאז 2004/05. אבל אברם בשלו. "לא מעניינת אותי הסטטיסטיקה או ההיסטוריה", הוא אמר אמש אחרי התיקו 1-1 עם בלקבורן. "אנחנו יכולים להישאר בליגה. אנחנו רק צריכים להביא את אותה רוח שהבאנו למשחק האחרון".

3. אגב רוח, נזקי מזג האוויר גרמו לביטול של לא פחות מ-51 משחקים אתמול והיום מהליגות המקצועניות והחצי-מקצועניות באנגליה וסקוטלנד. אבל האם מדובר על סופת השלגים הכי הרסנית בתולדות הכדורגל הבריטי?

ב-9 בפברואר 1963 גרמו תנאי האקלים לביטול של 57 משחקים בממלכה. טכנולוגיית החימום התת-קרקעי עדיין לא הגיעה לבריטניה באותה עת, מה שגרם לביטול של 400 משחקים בסך הכל בעונת 1962/63 בגלל תנאי מזג האוויר.