ההצפה מתחילה? פרוייקט הפינוי-בינוי הגדול בארץ יוצא לדרך: 16 מגדלים יוקמו בדרום תל אביב

עמותה ללא כוונת רווח תוביל את התוכנית לבניית 2,130 יחידות דיור בשכונת נווה עופר ■ היקף הפרוייקט נאמד בכ-3.6 מיליארד שקל ■ 440 דירות קיימות בשכונה ייהרסו לצורך הקמת המגדלים ■ "הסכמת הדיירים הושגה - מכרזים ליזמים וקבלנים יפורסמו בימים הקרובים"

פרויקט הפינוי-בינוי השאפתני ביותר בארץ יוצא לדרך: המכרז על הריסת 440 דירות בשכונת נווה עופר בדרום תל אביב, ובנייה של 2,130 דירות חדשות במקומן יוצא השבוע לדרך, אחרי חודשים ארוכים של איסוף חתימות מהדיירים. היקף הפרויקט נאמד ב-3.6 מיליארד שקל.

את הפרויקט מובילה עמותת תל גיבורים. לדברי יו"ר העמותה, זבולון עוזיהו, העמותה הצליחה להשיג את הסכמת כל הדיירים, מלבד דיירי רחוב אירוס, שנוסף לפרויקט רק לאחרונה. בימים הקרובים תפרסם העמותה מכרזים ליזמים ולקבלנים. את המכרזים מנהל עו"ד גיא פרבמן.

גבולות המתחם הם הרחובות דקל, מאיר גרוסמן, זלמן שז"ר, ואירוס, על גבול חולון. שטח הפרויקט משתרע על 58 דונם, מהם 13 דונם פתוחים. במקום עתידים לקום שבעה מגדלים בני 30 קומות, תשעה בניינים בני 24 קומות, וכן מבני ציבור. את המתחם תכנן משרד האדריכלים יסקי-מור-סיון.

הדירות החדשות צפויות להשתרע על 120 מ"ר כל אחת, וטרם נקבע מחירן, שכן טרם נבחר הקבלן. הערכת השווי לפרויקט גוזרת מחיר של כ-1.7 מיליון שקל לדירה בממוצע.

היזמים שיזכו בפרויקט ישלמו לעמותת תל גיבורים, הפועלת ללא כוונת רווח, 5% מההכנסות. הסכום , כ-180 מיליון שקל, יוקצה לסיוע לקשישים ולניצולי שואה, לחולות סרטן ולנשים מוכות, לילדים בסיכון וכן לכיסוי ההוצאות של מינהלת הפרויקטים.

העמותה מקדמת גם פרויקט פינוי-בינוי בקרית חיים, שצפוי לכלול 1,500 יח"ד חדשות, וכן פרויקט בן 5,700 יח"ד בחולון.