שוב: מועד ההפעלה של הרכבת הקלה בי-ם צפוי להידחות

הפעם מסמנים את תחילת אוגוסט כמועד המתוכנן - אז תחל תקופת מבחן לבדיקת העדיפות שתקבל הרכבת על פני רכבים פרטיים בצמתים מרכזיים בעיר

מועד ההפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בירושלים יידחה פעם נוספת, כך נודע ל"גלובס". לפי ההערכות, ימליץ הבורר המקצועי אבי אודווין לבוררים, השופט לשעבר בועז אוקון ועו"ד דב ויסגלס, להורות על דחיית מועד ההפעלה מה-7 באפריל ל-8 באוגוסט.

הסוגיה המרכזית שהובילה לעיכוב היא המחלוקת סביב מתן עדיפות לרכבת הקלה ברמזורים שלאורך תוואי מסלולה, שאורכו כ-14 קילומטרים. הזכיינית, חברת סיטי-פס, טענה כי יש לתת לרכבת עדיפות מוחלטת ברמזורים על פני כלי הרכב הפרטיים, אולם בעיריית ירושלים ובצוות תוכנית האב לתחבורה, חששו מפני פקקים שעשויים להיגרם כתוצאה מכך, בעיקר בצמתים המרכזיים בעיר.

בדיונים שנערכו בשבועות האחרונים במסגרת הבוררות, הושגה הסכמה למתן עדיפות מוחלטת לרכבת הקלה ב-80 מתוך 100 הצמתים שלאורך הקו האדום. לגבי שאר 20 הצמתים, נקבעה תקופת מבחן בת שלושה חודשים, שבמהלכה יבדקו מומחים את ההשפעה של מתן העדיפות לרכבת לאורך כל שעות היממה, ולאחר מכן תיקבע רמת העדיפות שתינתן לרכבת והשעות בהן תינתן.

גורמים בצוות תוכנית האב לתחבורה אמרו כי הצעת הבורר המקצועי עולה בקנה אחד עם המתווה שהציע ראש העיר, ניר ברקת, שלפיו הזכיין יתחיל בהפעלת הרכבת הקלה במתכונת חלקית באפריל ולאחר שלושה חודשי המבחן יגיע להפעלה מסחרית מלאה.