נדחה דיון על סבסוד משכנתאות; גפני מכנס דיון על הנדל"ן

גלובס tv (עדכון) - הדיון בוועדת הכספים יתקיים מחרתיים ■ מוקדם יותר נודע כי הדיון בוועדת השרים על סבסוד משכנתאות לזוגות צעירים שיקנו דירות בפריפריה נדחה ב-3 שבועות

סבסוד משכנתאות לזוגות צעירים? לא כל כך מהר: הדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה בנושא הצעתו של שר השיכון אריאל אטיאס לסבסד משכנתאות לצעירים שירכשו דירות בפריפריה נדחה ב-3 שבועות. כך נודע ל"גלובס".

הדיון היה אמור להתקיים היום (ב') כחלק ממאמציה של ש"ס להעביר את החקיקה למורת רוחו של משרד האוצר, המתנגד להצעה. ל"גלובס" נודע כי אטיאס עצמו הגיע לדיון בוועדה, אלא שאז נודע לו כי הדיון נדחה ברגע האחרון - בצעד חריג במיוחד.

הסיבה לדחייה היא בקשתה של הממשלה לדון בנושא רק לאחר אישור התקציב הדו-שנתי לשנים 2011-2012. לאחר אישור התקציב (עד סוף החודש), יידון נושא סבסוד המשכנתאות.

כזכור, אטיאס מעוניין לסבסד משכנתאות לזוגות צעירים שירכשו דירות בפריפריה וייטלו משכנתאות ל-20 שנה. גודל הסבסוד עליו דיבר שר השיכון הינו 500-800 שקל בחודש.

אטיאס ציין מספר פעמים בעבר כי התוכנית לא תדרוש תוספת תקציבית למשרדו כיוון שמדובר בסכום שייפרס על פני שנים רבות. מנגד, באוצר טוענים כי ההצעה - אם תעבור - תגרור עלייה בביקושים לדירות בפריפריה ולעליית מחירים נוספת מעבר לזו שנרשמה בשנתיים האחרונות.

בראיון לגלובס TV ביום חמישי האחרון אמר אטיאס כי בכוונתו להעביר את התוכנית גם במחיר של הצעת חוק פרטית. "אלך רחוק מאוד", אמר אטיאס בראיון המצולם (המצורף מצד שמאל).

בתוך כך, יו"ר ועדת הכספים משה גפני הודיע היום כי הוא יקיים מחרתיים (ד') דיון מיוחד בוועדת הכספים - בנוכחות שר האוצר יובל שטייניץ, שר השיכון אריאל אטיאס ונגיד בנק ישראל סטנלי פישר - בנושא מצוקת הדיור.

גפני אף מאיים להכשיל את אישור תקציב המדינה ומסר כי: "נקיים דיון יסודי בנושא הפתרונות האפשריים בנושא הדיור לפני שנאשר את תקציב המדינה".