רון מיברג סוגר את אתר "אחר": "אני אב הכישלון הזה"

מיברג הקים את האתר, שהיה מבוסס על מנויים בתשלום, לאחר שפוטר מ"מעריב" ועבר למדינת מיין בארה"ב ■ "התעוררנו וגילינו שאנחנו הקוראים היחידים של עצמנו"

הפובליציסט והעיתונאי רון מיברג הודיע היום (ב') כי הוא סוגר את אתר "אחר" אותו הקים לפני שנה. מיברג, שסיים את דרכו בעיתון "מעריב" על רקע מערכת יחסים קשה עם עורכו, העתיק בשנים האחרונות את מקום מגוריו למדינת מיין בארה"ב והחליט להקים את האתר בו יכתוב, ביחד עם עיתונאים נוספים, למנויים תמורת תשלום שנתי.

היום נאלץ מיברג להודות בכישלון המהלך. בפוסט עצוב ששלח למנויי האתר ושעלה גם באתר עצמו כותב מיברג: "לכישלון הזה יש אב אחד: אני. היה לי רעיון. ניסיתי אותו. הוא לא עלה יפה".

עוד מוסיף מיברג: "האתר עלה כסף רב מכיסי הפרטי בלבד. המשך הפעלתו גבלה בחוסר אחריות מבחינתי. לא אנקוב בסכום, אבל הוא היה משמעותי. המשקיעים הנוספים ב'אחר' היו מנוייו, מי שעזרו בהקמתו ובתפעולו והכותבים שבחרו להמשיך ולכתוב, גם אחרי שהפסקתי לשלם שכר סופרים אחרי חצי שנה שאפתנית אך נטולת כיסוי".

מיברג מתחייב במכתבו להשיב למנוייו את החלק היחסי המגיע להם מהתשלום השנתי, אך טוען כי יבקש להגיע איתם "להסדר לגבי פרק הזמן הדרוש".

"פער התיווך האידיאולוגי בין החזון - מגזין אינטרנט רב כותבים בתשלום בתחומים המעניינים אותנו - לתוצאה - חוסר יכולת לספק את הסחורה המובטחת ברמה ובתדירות שאליה שאפתי, הרג את 'אחר'; האם בעתיד, הקרוב או הרחוק, יהפוך מודל המנויים בתשלום לחזות פני האינטרנט, אינני יודע. אני לא הצלחתי".

את דבריו מסכם מיברג באווירה מרירה משהו כשהוא כותב: "אין גאווה בכישלון. אבל זה גם לא מוות במשפחה. הייתי על סיפון הרפתקאות עיתונאיות אחרות שטבעו. זה תמיד קרה בבוקר שבו התעוררנו וגילינו שאנו הקוראים היחידים של עצמנו".

מיברג לא פירט באשר לתכניותיו העתידיות לאחר סגירת האתר.