אפריקה מגורים ותדהר יקימו 1,000 יח"ד בראש העין

שתי החברות רוכשות את האופציה של סי.פי. אם. לרכוש מהמנהל את זכויות הקרקע בגבעות המזרחיות של ראש העין בכ-120 מיליון שקל

חברת אפריקה מגורים מקבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב מדווחת היום (ב') כי תרכוש יחד עם חברת תדהר בחלקים שווים את זכות האופציה של סי.פי.אם לרכוש מהמנהל את זכויות הקרקע בגבעות המזרחיות של ראש העין בתמורה ל-120 מיליון שקל.

במסגרת ההסכם שנחתם יצטרפו אפריקה מגורים ותדהר לחברת סי.פי.אם. בתכנון, פיתוח ובניית 1,000 יחידות דיור במסגרת התכנית הידועה כמקב"ת ראש העין אשר קיבלה תוקף כבר ב-2003. היקף המכירות המשוער מוערך בכקרוב ל-1.5 מיליארד שקל.

מקב"ת ראש העין פורסם בשנת 1995 על שטח של כ-800 דונם ובמסגרתו הובילה חברת סי.פי.אם. את התכנון כיזם. תכנית זו היא התוכנית הראשונה שתשווק ע"י מינהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון כחלק מהתוכנית הגדולה לפיתוח הגבעות המזרחיות של ראש העין הכוללת כ- 14,000 יחידות דיור.

בכוונת מינהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון להתחיל את פיתוח השטח בהקדם ולשווק את היחידות הראשונות כבר בתחילת 2011.

בכוונת החברות למכור יחידות דיור של 4 חדרים, 5 חדרים, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים במחירים שבין 1.25 מיליון שקל ל-2 מיליון שקל.

בעסקה זו ייצגו את חברת סי.פ.אם. עו"ד יהודה זהבי ועו"ד יובל שץ ממשרד זהבי בלאו ושות', את חברת אפריקה ישראל מגורים עו"ד אבי בן-יעקב ועו"ד רונית אשד ממשרד וכסלר ברגמן ושות' ואת חברת תדהר ייצגו עו"ד אלדד כורש ועו"ד שלום סימון ממשרד עמית פולק מטלון שות'.

גילי דקל, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, אמר כי "במסגרת האסטרטגיה לפיתוח העסקי של אפריקה ישראל מגורים שמה לה החברה למטרה כיעד להרחיב את מלאי הקרקעות בשנים הקרובות. אפריקה מגורים כיזמית המעוניינת לפעול בפיתוח מתחמים גדולים כדוגמת שכונות הסביונים הגדולות שלה, חברה לתדהר ולסי. פי. אם בפיתוח איזור המגורים החדש והאטרקטיבי באזור המרכז בעיר ראש העין".