מחאת הגולשים: המחירים בחרמון התייקרו משמעותית

קוראים לחרם צרכנים ■ מנהלי אתר החרמון: מדובר במחירים סבירים יחסית להוצאות הגבוהות

המערכון באחת מתוכניות הסאטירה שמציג את הסוגיה מה יותר יקר - דירה או שוקו בחרמון, אינו צץ משום מקום: על רקע הנהירה העונתית לאתר החרמון (ויעידו העומדים בפקקים כי נהירה כזו אכן נרשמה מאז השלג האחרון), מתפתחת מחאה כנגד מחירי הכניסה לאתר ותעריפי הגלישה, השכרת הציוד והשירותים הנלווים.

ברחבי הרשת מתגלגלת קריאה להחרים את האתר בגלל עליות המחירים האחרונות. עד כמה מוצדקות הטענות, והאם חרם כזה עשוי להמריא (ולא לפסגת החרמון)?

"אתר החרמון מדי שנה מרשה לעצמו להעלות מחירים", קוראים היוזמים באמצעות טוקבקים ופורומים, "אך השנה הם עברו כל גבול. אם פעם סקי-פס היה עולה 220 שקל (שגם זו גניבה), השנה המחיר קפץ ל-245 שקל; אם המחיר של השכרת ציוד סנובורד היה פעם 135 שקל, השנה הם העלו אותו ל-170 שקל. ושלא תחשבו שרק גולשים סובלים מזה: אם פעם כניסה לאתר החרמון היתה עולה למבוגר 42 שקל (שגם זה המון כסף בהתחשב שזה שטח של המדינה), אז היום הם דורשים 49 שקל".

"עליית המחירים כבר עברה כל גבול", טוענים הכותבים - וקוראים לא לפקוד את האתר "עד שהמחירים יורדים למחירים סבירים שהיו בעבר", לפנות להנהלת האתר במכתב מחאה ולהצטרף לקבוצה בפייסבוק.

אלא שהמחירים המצוינים תחת הכותרת "פעם" אינם משקפים את המצב בעונה הקודמת, אלא בשנים שקדמו לה. עליית מחירים אכן נרשמה גם בשנה האחרונה (והמחירים אכן לא נמוכים), אך היא עומדת, על-פי נתוני האתר, על 7% לכל היותר.

"מחיר העגבנייה עלה ב-100%, ומישהו קורא להחרים את העגבניות?", אומר יעקב שוחט, סמנכ"ל וגזבר אתר החרמון. "המחירים שלנו לא יקרים כשמשווים לאתרים בחו"ל. אמנם רמת השלג לא דומה, ויש לנו פחות רכבלים, אבל ההוצאות גבוהות: אנחנו ממנים ביטוח, פינוי שלגים, רופאים בשכר, רופאים, אמבולנס, חובש, פרמדיק, מרפאה - בחו"ל זה לא קיים, לא מפנים צירים ולא מחויבים בכוחות שיטור. היום אנחנו משלמים 1,200 שקל ליום לכל שוטר שאנחנו מחויבים להחזיק במקום. אנחנו מייבאים ציוד מחו"ל וגם המחירים שם עולים, זה לא תלוי בנו. אנחנו לא קונים מחאפרים, לא יד שנייה, ומקפידים להחליף ציוד כל שנתיים, הבטיחות חשובה לנו מאד. צריך גם לזכור שבסך-הכול אנחנו עושים את כל זה בשביל כמה שבועות בודדים בשנה, במקרה הטוב".

שוחט אינו מתרגש מהקריאה לחרם ואומר כי עד כה התקבלו בהנהלת האתר פחות מ-10 מכתבי מחאה. "לפי הסגנון הבנו שהם יצאו מאותו מקום", הוא אומר, "אבל בכל אופן אנחנו מתייחסים לכל פנייה ברצינות וחוזרים לכל אחד. בסך-הכול יש פה תנועה יפה של גולשים ומעט מאוד מתלוננים - וכשזה קורה, זה בגלל התור, אבל גם זה לא תלוי בנו. לבוא בטענות כאלה זה לתפוס טרמפ על משהו לא הוגן. שיבואו כל הגיבורים האלה ויפעילו את האתר הזה בעצמם".

22
 22