מצעד האפליקציות: CNN באייפד, צ'ק-אין לאל-על באייפון

רונה בן-דוד, מנכ"ל OnTheMob, במדור שבועי המסקר את זירות האפליקציות באייפון, באייפד ובהמשך גם באנדרואיד ■ והפעם: תרגום שפות על ידי מצלמת האייפון, הרינגטונים עושים קאמבק ולראשונה - קוד QR לסריקה

מדור אפליקציות הסלולר השבועי של "גלובס" ושל חברת המובייל אינטראקטיב OnTheMob סוקר אפליקציות אייפון (iPhone) ואייפד (iPAD). בכל שבוע נעקוב כאן אחר המתרחש בחנויות האפליקציות של מכשירי ה-iOS, נזהה תזוזות ונדווח על אפליקציות חדשות ושימושיות. הנתונים השבוע נכונים ל20.12.10, יום שני בשעה 00:12.

זרם של אפליקציות ישראליות

לאחרונה נראה כי גובר קצב שחרור האפליקציות מצד ארגונים וחברות מסחריות ישראליות. ככל הנראה, ניתן לראות בכך עדות למודעות גבוהה יותר למדיה הסלולרית בארץ הקודש, לקראת 2011.

קופת חולים כללית (מקום 11 בחנות) מאפשרת ללקוחותיה קבלת מידע על הביקורים האחרונים במרפאה, צפייה בתוצאות בדיקות מעבדה, מרשמי תרופות אחרונים ובהמשך - זימון תורים דרך המכשיר.

אל על (EL-AL - מקום 14 בחנות) משיקה אפליקציה חינמית לצ'ק-אין מהיר לפני הטיסה ומקצרת את זמן התהליך בשדה.

כלל ביטוח (Clal insurance) משיקה אפליקציה נוספת, לאחר השקת אפליקצייה כלל פיננסים. האפליקציה החדשה מאפשרת קבלת מידע בעת תאונה ומלווה את המעורבים בה שלב אחר שלב כולל הגשת התביעה, איתור מוסך הסדר, שמאי, מספרי חירום ופרטים על תיק המבוטח בהכנסת שם משתמש וסיסמה (הערה קטנה: למה השם באנגלית? קשה לאתר כך את האפליקציה באפסטור).

כל האפליקציות שצויינו כאן שימושיות ונותנות ערך ללקוח - פרמטר חשוב בבניית אסטרטגיית סלולר.

iPHONE

במקום הראשון בחנות, Word Lens - אפליקציה מושקעת המאפשרת תרגום בזמן אמת; פיצ'ר שחברות כמו גוגל מנסות לפצח מזה זמן מה.

תרגום טקסט מעולם לא היה קל כל כך: World Lens מאפשרת תרגום רק על ידי כיוון מצלמת האייפון אל המילים על המסך, המסמך, השלט או התמרור. האפליקציה מוצעת להורדה חינם, אך מאפשרת להתנסות בדמו בו על ידי כיוון המצלמה לטקסט, האפליקציה תהפוך את האותיות משמאל לימין וההפך ודמו נוסף בו כיוון המצלמה לעבר הטקסט יגרום להעלמת המילה הנמצאת בפריים. יתרון משמעותי לאפליקציה הוא שאין צורך בחיבור אינטרנט זמין.

לצערנו, גרסת האפליקציה המלאה מאפשרת רק תרגום מאנגלית לספרדית - וההיפך. מי שעדיין רוצה לחזות בפלא, יוכל להוריד את הגרסה המלאה ב-4.99 דולר.

לא מעט נכתב על האפליקצייה של האח הגדול, שנמצאת במקום השני. ובכל זאת: מאקו מבית קשת משתמשים במודל Freemiume קלאסי במטרה לייצר מוניטיזציה מקסימלית באפליקציה: בשבוע הראשון להשקת האפליקציה ניתן היה לצפות במצלמות השונות בבית חינם, טעימה קטנה מצפייה חלקה בדיירי הבית בכל מקום ובכל זמן. נכון לעכשיו, ניתן לצפות בכל יום חינם למשך חמש דקות ולאחר מכן תתאפשר צפייה רק לאחר רכישת חבילת צפייה: 1,000 דקות ב-3.99 דולר.

שירות ההתראות באפליקציה יעיל. התראה מתקבלת רק כשמתקיימת פעילות מעניינת בבית כמו משימה מיוחדת או אירוע חריג יחד עם צליל הסאונד המוכר של האח הגדול שכולנו מכירים מתוך שינה, גם אם אנחנו לא מצופי התוכנית. יש כאלה?

במקום ה-5 בחנות - הרינגטונים עושים קאמבק לאייפון. Create Ringtones מאפשרת המרת קבצי MP3 לפורמט M4R המתאים להגדרת שיר כצלצול לאייפון. האפליקציה מאוד פשוטה. אפשר לייבא צלצול מגלריית השירים ב-iTunes ולהמיר אותו לצלצול או להקליט רינגטון בקולכם ואם רוצים אפילו לשלוח במייל למי שרוצים.

מחוץ לחנות: אפליקציה שעושה סדר בתכנון הלו"ז ועוזרת קצת עם נטוורקינג לאלו מאיתנו שיבקרו השנה בתערוכת CES המתקיימת ב-6-9.1.11 בלאס וגאס. האפליקציה מאתרת את מיקום המשתמש באולמות השונים וממקמת אותו על מפת התערוכה, תוך כיוונו לאירוע הבא. בנוסף, מאפשרת האפילקציה בניית לו"ז על סמך מערכת ההרצאות המתקיימת במקום וכמובן מחוברת לטוויטר של כל אחד מהמבקרים בתערוכה. החסות על האפליקצייה המריאה השנה ליותר מ-25 אלף דולר.

iPad

בחנות האפלקיציות לאייפד השבוע: 7 אפליקציות משחקים, אפליקצית ספרים אחת ואפליקציית חדשות אחת.

CNN, במקום השביעי בחנות, משיקים אפליקציה המשתמשת באופן כמעט מושלם ביכולות האייפד.

האפליקציה ממעיטה בטקסט בעמוד הראשי, עושה שימוש רב בתמונות ומציגה דרכן את הכתבות הרלוונטיות באותו הזמן. המשתמש יכול לבחור לקרוא את התכנים בשלוש צורות: רשימת כותרות טקסטואלית, גלריית תמונות המעבירה לכתבה המלאה ופסיפס תמונות קטנות יחד עם כותרות שקופות בתחתית התמונה (עמוד הדיפולט באפליקציה).

האפליקצייה מאפשרת צפייה בכל קטעי הוידאו הרלוונטיים, מציגה את הכתבות עם כמות הטוקבקים הגדולה ביותר וחווית השימוש בה מדמה קריאה בעיתון על ידי היכולת לדפדף בין הכתבות.

כמובן שיש גם קישור לפייסבוק: לחיצה על כפתור ה-f בראש הכתבה תוביל להורדת אפליקציית פייסבוק של CNN, המאפשרת שיתוף תכנים מתוך האפליקציה.

לא פעם עולה הנושא של פרסום נכון באייפד, ונראה כי הפרסומת של קרטייה באפליקצית של CNN מקפיצה את התחום מדרגה נוספת. בחלק השמאלי של העמוד מופיעה הפרסומת של קרטייה, אלא מה שנראה כמו באנר פשוט מתגלה כפרסומת מושקעת המלווה בסרטון מעניין עם סוג של עלילה קצרה באיכות מצויינת, אשר ניתן לבטל בכל רגע בלחיצה על X בפינה השמאלית של העמוד. קרטייה השכילו להבין שמדובר במדיה שונה וניצלו את יכולות המכשיר עד תום.

CNN מצדיקים את המטרה בפיתוח אפליקצייה לאייפד. האפליקצייה פונקציונלית, ברורה ומעניינת. בהחלט עיתונות - הדור הבא.

השבוע צירפתי למדור, לראשונה, QR - קוד לסריקה דרך האייפון, האנדרואיד או כל מכשיר אחר שתומך בסריקה של קודים מסוג זה.

אפליקציות
 אפליקציות

למי שלא מכיר: מורידים אפליקציית סריקת QR code, מפעילים אותה, מכוונים לעבר הריבוע המכיל בתוכו קידוד ומקבלים מסר מידי (רינגטון, סרטון וידאו, קישור לפייסבוק וכו'). יש מכשירים שמגיעים עם פיצ'ר סריקה אוטומטי ובמקרה זה אין צורך בהורדת אפליקציה ייחודית, אלא רק לכוון את המצלמה לריבוע המקודד.

מוזמנים להמליץ ולעדכן על אפליקציות שאהבתם. בשבוע הבא, סקירה נוספת.

onthemob
 onthemob

היא חברת מובייל אינטראקטיב המשווקת במדיה הסלולרית ומספקת שירותי פיתוח אפליקציות, רכש מדיה, בנייה, ליווי ויישום של אסטרטגיית סלולר.

info@onthemob.com