שביתת הפרקליטים תצומצם; יחלו במו"מ מואץ עם האוצר

אם המו"מ לא יסתיים עד יום א', ישקול וינשטיין לאשר את העברת הסכסוך למוסד לבוררות מוסכמת ■ בשל השביתה: וינשטיין ולדור שוקלים להגיש בעצמם את הערעור בתיק צחי הנגבי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש בצהריים (ב') בלשכתו עם שר האוצר יובל שטייניץ, שר המשפטים יעקב נאמן, מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי, הממונה על השכר באוצר אילן לוין והיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.

כל הצדדים הסכימו לקבל את הצעת ארגון פרקליטי המדינה לצמצם את השביתה באופן משמעותי באמצעות הרחבת האישורים שתיתן ועדת החריגים, ובמקביל ייפתח עימם משא-ומתן אינטנסיבי.

אם המשא-ומתן לא יסתיים עד יום ראשון, ישקול וינשטיין לאשר את העברת הסכסוך למוסד לבוררות מוסכמת - הליך שהיועץ סירב לאשר עד עתה. יו"ר ההסתדרות עופר עיני עודכן בפרטים.

בתוך כך נודע כי וינשטיין ופרקליט המדינה משה לדור שוקלים לחתום בעצמם על הודעת הערעור מטעם המדינה על פסק הדין בעניינו של השר לשעבר צחי הנגבי בפרשת המינויים הפוליטיים במשרד לאיכות הסביבה. דיון מכריע בנושא אמור להתקיים בימים הקרובים, אם לא תסתיים שביתת הפרקליטים עד אז. המועד האחרון להגשת ערעור הוא יום חמישי הקרוב.

אתמול (א') דחתה ועדת החריגים של ארגון הפרקליטים את בקשת הנהלת הפרקליטות להחריג את תיק הנגבי ולאפשר למדינה להגיש למחוזי בירושלים את הערעור שהתחייבה להגיש.

"מדובר בתיק תקדימי שבו ניתנו הכרעות עובדתיות ומשפטיות בעיתיות ביותר", כתב לוועדת החריגים גורם בכיר בפרקליטות, "לא סתם כונה התיק הזה 'ספינת הדגל' בתחום עבירות הפרת האמונים. הכרעת הדין משאירה אותנו עם הלכות חדשות ובעייתיות. בתיק זה הושקעו משאבים אדירים. הותרת הזיכוי על כנה מחמת הגנה מן הצדק תעשה עוול נוראי לעניין".

אלא שוועדת החריגים דחתה כאמור את הבקשה.

"צעד לא קולגיאלי"

הודעת הערעור מטעם המדינה הושלמה כמעט במלואה עוד לפני פרוץ השביתה. אם לדור או וינשטיין יחליטו להגיש בעצמם את המסמך, יראה בכך ארגון פרקליטי המדינה לכל הפחות "צעד לא קולגיאלי".

"אנחנו לא רואים הבדל בין פוליטיקאי רם ונישא לבין עניינו של אחרון האזרחים הסובלים מהשביתה", אמר יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד בעז גולדברג, "ואם אנחנו לא מתירים טיפול בתיק שוד, לא נתיר טיפול גם בתיק הנגבי".

גזר הדין במשפט הנגבי ניתן ב-9 בנובמבר בשלום בירושלים, ולפי החוק רשאים הצדדים לערער למחוזי בתוך 45 ימים.

בשלב הטיעונים לעונש הודיעה הפרקליטות כי בדעתה לערער על ביטול האישומים המרכזיים בתיק - בנושא המינויים הפוליטיים עצמם, בעבירות של מירמה והפרת אמונים ושוחד בחירות - ועמדה זו לא השתנתה עקרונית.