ישי: "שרי הליכוד מתחרים מי יסית יותר נגד החרדים"

(עדכון) - ניצחון לנתניהו: הכנסת החליטה היום כי לא תוקם ועדת חקירה לבדיקת השריפה בכרמל ■ שר הפנים: "אני קורא לכל המנהיגים מכל המפלגות לעצור את גלי ההסתה"

מאמציו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למנוע את הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית שעלולה להטיל עליו אשמה באי מניעת השריפה בכרמל, נשאו היום (ב') פרי.

הוועדה לביקורת המדינה, שהתכנסה להצביע על הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את אירועי השריפה בכרמל, קבעה כי לא תוקם ועדת חקירה ברוב של 8 מול 3 חברי כנסת. ח"כ יואל חסון, שביקש להביך את חברי הכנסת המתנגדים להקמת הוועדה, הפך את ההצבעה לשמית.

נגד ההצעה הצביעו: אורי אורבך, אופיר אקוניס, אורי אריאל, ציפי חוטובלי, אמנון כהן, ראלב מג'אדלה, אנסטסיה מיכאלי וכרמל שאמה. תמכו שלושה חברי קדימה בוועדה: אורית זוארץ, יואל חסון ושלמה מולה. בישיבה השתתף גם מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס.

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ חסון אמר בפתח הדיון: "הסוגייה על הקמת ועדת חקירה הפכה לקרב פוליטי, אבל בחוץ הציבור רוצה לדעת מי אחראי למחדל ומצפה מהכנסת להרים את הכפפה ולהקים ועדת חקירה ממלכתית. זו שעתה של הכנסת ושל חברים בוועדה לביקורת המדינה. כל אחד צריך לבוא מהמקום הענייני, להסתכל לציבור בעיניים. חובתי היתה להציב את זה בפני חברי הוועדה, שהכנסת תכריע אם היא רוצה לדעת את האמת ומי אחראי למחדל, או שהיא בוחרת אחרת ולא לחקור לעומק את הנושא".

מוקדם הבוקר עברה בוועדה לביקורת המדינה הצעת חוק שנותנת שיניים למוסד המבקר וקובעת כי מי שלא יתקן לייקויים יענש. "אין לי ספק שכל אותם אנשים שהיו מעורבים בתיקון הליקויים של דוח מבקר המדינה בעניין הכבאות ולא תיקנו היו משלמים היום מחיר יקר מאוד", אמר חסון.

לאחר פרסום החלטת הוועדה לביקורת המדינה כינס שר הפנים אלי ישי מסיבת עיתונאים, בה האשים שרים בהסתה נגד החרדים.

ישי אמר: "אני קורא לכל המנהיגים מכל המפלגות לעצור את גלי ההסתה. זה יוצר שסעים בעם וזה מיותר לחלוטין". ישי ציין במפורש את שרי הליכוד ואמר כי הם מנסים ליצור תחרות "בגלל יאיר לפיד" ובכך הם מלבים את השנאה כלפי החרדים. "הם מתחרים למי יהיו יותר כותרות נגד החרדים", אמר ישי.