גאידמק מאיים בפינוי "ביקור חולים", ביה"ח מאיים בתביעה

גאידמק טוען כי כי ביה"ח משתמש מזה 3 שנים בנכסים אותם רכש מבלי לשלם לו כל תמורה ■ "ביקור חולים" מצידו טוען כי גאידמק הפר את התחייבותו לשאת בהוצאות תפעול ביה"ח

‎‎האם ארקדי גאידמק ממשיך להסתבך? במכתב ששלחה אתמול (א') עמותת בית-החולים "ביקור חולים" לבא-כוחו של האוליגרך, היא מאיימת בתביעה נגדו גאידמק, שרכש את נכסי בית-החולים, בטענה כי הוא הפר את התחייבותו לשאת בהוצאות תפעול בית-החולים.

לפני כשבועיים פנה גאידמק, שנקלע בשנים האחרונות לחובות כבדים ונאלץ לחסל את עסקיו בארץ, במכתב ליו"ר הוועד המנהל של בית-החולים, ד"ר יורם בלשר, ודרש לקבל את דמי השכירות תמורת השימוש בנכסיו.

באמצעות עו"ד ישראל שלו טען גאידמק כי בית-החולים משתמש מזה 3 שנים בנכסים אותם רכש ב-32 מיליון דולר, מבלי לשלם לו כל תמורה, ודרש מבית-החולים לשלם לו דמי שכירות בסך של יותר מ-29 מיליון שקל. גאידמק הוסיף כי אם בקשתו לא תיענה, הוא יפנה את בית-החולים מנכסיו.

‏התחייבות הפעלה

‏בתגובה לכך פנתה אמש (א') עמותת בית-החולים, באמצעות עו"ד מיכל רוזנבוים ממשרד רוגל-בן-עמי, במכתב לפרקליטו של גאידמק, בו היא דוחה את טענותיו של האוליגרך וטוענת מנגד כי הוא הפר את ההסכם עימה.

"עמותת בית-החולים ביקור חולים דוחה בשאט-נפש את דרישת גאידמק לתשלום 'דמי השימוש' וכן את הדרישה כי היא תעביר מדי חודש לגאידמק תשלום בגין שימוש העמותה בנכסי בית-החולים", כתבה עו"ד רוזנבוים בשם בית-החולים, וציינה כי בהסכם הרכישה התחייב גאידמק להפעיל את בית-החולים למשך 5 שנים. "לא זו בלבד שהעמותה אינה חבה דבר לגאידמק בגין 'דמי שימוש', אלא שגאידמק חייב לעמותה סכומים רבים בשל הפרת התחייבותו לשאת בהוצאות תפעול בית-החולים, התחייבות בה נשא באופן אישי. כתוצאה מהפרת ההתחייבות נגרמו לעמותה נזקים שמוערכים בעשרות מיליוני שקלים".

‏בבית-החולים מועסקים כ-650 עובדים, מתוכם כ-120 רופאים וכ-300 אחיות, כאשר השאר הוא צוות מינהלי.

גאידמק עצמו מצוי בחובות כבדים, ומצבו הכלכלי הקשה נחשף בכתב האישום שהוגש נגדו בגין עבירות של קבלת דבר במירמה והלבנת הון של 650 מיליון שקל בפרשת סניף הירקון של בנק הפועלים וכן בתביעות שונות שהגישו נגדו נושים בארץ. ‏‎‎‏