אירופה "הקפואה" ננעלה בעליות שערים - יום שני ברציפות

אירופה הצליחה לשמור על המומנטום החיובי ■ מודי'ס מזהירה מפני הורדת דירוג לפורטוגל ■ הבנק המרכזי של יפן השאיר היום את שיעור הריבית על 0%-0.1%

אירופה ננעלה היום (ג') בעליות שערים משמעותיות, כאשר מניות הבנקים ומניות הכרייה הובילו את בורסות היבשת לעליות שערים. גם העליות בוול סטריט מאותתים בפתיחת המסחר תמכו במומנטום החיובי באירופה. ברקע, ענייני משבר החוב העיבו על התחזקות העליות, זאת כאשר מוד'יס הודיעה היום כי היא בוחנת הורדת דירוג לפורטוגל.

כאמור, אירופה המושלגת הסובלת מקיפאון דווקא התחממה מעט מעליות שערים בבורסות המובילות, זה היום השני ברציפות. בבריטניה פגעי מזג האוויר מקשים על שגרת החיים. לחזאים אין חדשות משמחות לבריטים ומציינים כי ישנו חשש אמיתי שהקיפאון הגדול, שמכונה שם גם "הגהנום הלבן", ישרור לפחות עוד חודש. לדברי הרשויות, "כמעט בטוח" שזה יהיה חודש דצמבר הקר ביותר בבריטניה מאז 1910. במטח השלג הכבד האחרון שירד שם נהרגו לפחות 4 בני אדם. שדות תעופה וכבישים נסגרו, וגם מערכת החינוך כולה. עוד אומרים החזאים הבריטים אומרים, למרבה הצער, שהשיא כנראה עוד לא הגיע.

"המחזורים מאוד נמוכים ולכן לא קשה להרים את המדדים", אמר סוחר בכיר ב-IG Indexעוד הוסיף כי בעת שהסנטימנט הוא חיובי, אין צורך במאמצים מיוחדים לעודד את השווקים.

סגן ראש ממשלת סין אמר היום שסין תהיה מוכנה להושיט יד לאיחוד האירופי ולקרן המטבע הבינלאומית כדי להתמודד עם משבר החוב באירופה. אמירה זו מעודדת את הבורסות ביבשת.

Rolls-Royce מרכזת עניין היום על רקע העלאת המלצה לקנייה מסיטיבנק.

עליות שערים באסיה

עליות שערים נאות נרשמות בבורסות של אסיה היום (ג'), לאחר שאתמול העיקה המתיחות בין הקוריאות על המסחר. הערכות אופטימיות של כלכלנים לגבי קצב הצמיחה באזור ובארה"ב תורמות לאווירה החיובית. החוזים על מדדי וול סטריט מאותתים על צפי לעלייה של כ-0.4%.

בוול סטריט ננעל אתמול המסחר במגמה מעורבת ביום תנודתי במיוחד. הדאו ג'ונס חתם בירידה קלה של כ-0.1% לעומת ה-S&P 500 והנאסד"ק שסיימו עם עליות של כ-0.2%. יום המסחר התאפיין בתנודתיות רבה כשהמדדים נעים בין ירידות ועליות לסרוגין. הגורם המשמעותי שנתן את הטון היה הקורלציה ההפוכה שבין ההשקעה בדולר לבין ההשקעה במניות, הדולר רשם היום עלייה מול המטבע האירופי על רקע הבנק המרכזי באירופה שהאט את קצב רכישות האג"ח במרחב האירו בשבוע שעבר.

בחזרה לאסיה. בזירת המאקרו, היום פורסם כי הבנק המרכזי של יפן השאיר את שיעור הריבית על 0%-0.1%. כל חברי הנהלת הבנק הצביעו בעד ההותרה ללא שינוי.

"כלכלת ארה"ב מפגינה עוצמה יחסית וזה משפיעה על הכלכלה העולמית וגם על המניות באסיה. עודפי כספים עושים את דרכם לשווקים המתפתחים וגם ליפן", אמר לבלומברג קואיצ'י קורוזה, מנהל השקעות בטוקיו.

מניית סוני בולטת בעלייה של 2.7% ומניית ג'פאן טובאקו מזנקת 3.3% לאחר שזכתה להעלאת דירוגי המלצות מכלכלני UBS וסיטי. מניית Tokai Carbon עולה 3% לאחר שכלכלני קרדיט סוויס העניקו לה המלצת "תשואת יתר".