הקופה מתרחבת: רבד מוכרת 3 נכסים בקנדה בכ-196 מ' ש'

העודף התזרימי מהמימוש מסתכם בכ-46 מיליון שקל ■ אריאל אבן, מנכ"ל רבד: "הנכסים הנמכרים בקנדה מיצו מבחינת רבד את פוטנציאל ההשבחה שלהם"

חברת הנדל"ן רבד, בשליטתו של יגאל אהובי ובניהולו של אריאל אבן, מממשת 3 נכסים בקנדה. רבד מדווחת היום, כי חברות בנות (100%) חתמו על הסכמים למכירת מלוא הזכויות, בשלושה נכסים שבבעלותן בקנדה בתמורה כוללת של כ-196 מיליון שקל (כ-39.2 מיליון דולר קנדי בתוספת כ-15.7 מיליון דולר).

המכירה תניב לרבד עודף תזרימי של כ-46 מיליון שקל (כ-13 מיליון דולר קנדי). מאחר והנכסים שוערכו על ידי רבד, לאורך השנים, ולמרות שעלות רכישתם הסתכמה בכ- 177 מיליון שקל בלבד, מכירתם לא תניב לחברה רווח או הפסד משמעותיים כלשהם ברבעון המכירה.

יצויין, כי הנכסים בריק (Bric) ונלסון (Neksson) נרכשו ע"י רבד בשנת 2004, והנכס השלישי אפיג'י (Effigi) נרכש בשנת 2007. הנכסים נרכשו בסכום כולל של כ-140 מיליון שקל (כ-35.9 מיליון דולר קנדי בתוספת של כ-13.6 מיליון דולר). הנכסים הנמכרים משתרעים על שטח כולל שלכ -73,700 מ"ר, וכל אחד מהם מושכר לשוכר בודד לתקופה ארוכה. יצויין עוד, כי נכון למועד זה, הפקיד הרוכש בנאמנות פיקדונות בהיקף של 700 אלף דולר קנדי ו-300 אלף דולר.

אריאל אבן, מנכ"ל רבד, אמר היום: "הנכסים הנמכרים בקנדה מיצו מבחינת רבד את פוטנציאל ההשבחה שלהם, ומצאנו לנכון לממשם באופן שנוצר לנו עודף תזרימי משמעותי. בכוונתנו לבחון במקביל הזדמנויות השקעה חדשות במערב אירופה ולקדם את פיתוחה של רבד בשנים הקרובות, תוך הסתייעותנו בבעל השליטה, שמונה לאחרונה ליו"ר דירקטוריון החברה, ויתרום מנסיונו ומקשריו כדי לבצע קפיצת מדרגה בהיקפי הפעילות של החברה בעתיד".

בתחילת חודש דצמבר השלימה רבד עסקה להחלפת הלוואה ששימשה למימון נכס באנגליה (סולנט), במסגרת העסקה הוחלפה הלוואה בסך של כ-42.2 מיליון ליש"ט העומדת לפרעון סופי ביוני 2023 בהלוואה בסך של 50 מיליון ליש"ט באותם תנאים. חלקה של החברה בעסקה 50%. כתוצאה מהחלפה זו נוצר לחברה תזרים (נטו) של 2.7 מיליון ליש"ט (כ-15 מיליון שקל), ועל כן התזרים הצפוי ממכלול העסקאות הינו בסך של כ-61 מליון שקל.

רבד סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2010 עם עליה בהכנסותיה לכ-96.3 מיליון שקל ועם רווח נקי של כ-8 מיליון שקל. החברה מחזיקה בנכסים מניבים בשטח כולל של למעלה מ-300 אלף מ"ר ב-6 מדינות: גרמניה, שוויץ, אנגליה, אירלנד קנדה וישראל.