מי ייכנס למסיבת המדיה החברתית?

משרדי יחסי הציבור רוצים לראות את תקציבי המדיה החברתית של הלקוחות אצלם בבית

יחסי ציבור ומדיה חברתית. עד לאחרונה היו שני מושגים אלה יחסית מרוחקים אחד מהשני. יחסי הציבור היו המבוגר האחראי, המלומד והמנומנם, והמדיה החברתית היתה הבחורה הסקסית והתוססת, זאת שכולם רוצים אותה במסיבה שלהם.

בזמן האחרון נראה כי ענף יחסי הציבור מגלה סימני ערנות יתר לשמע המושג "מדיה חברתית", ועוד יותר ניכר בו הרצון לקחת על צמד מילים זה בעלות.

ההתעוררות הזו מקבלת משנה תוקף במחקר שפרסמה Vocus, חברה המספקת תוכנה לארגונים לניהול מערך יחסי הציבור שלהם. במחקר רואיינו 508 מומחים ליחסי ציבור ברמת מנהלים בכירים על התוכנית הפנים-ארגונית שלהם ב-2011.

לפי המחקר, האתגרים הגדולים של הענף ב-2011 יהיו נושאי התקציב, ולאחר מכן מדיה חברתית. אך חשוב לציין כי שני האתגרים הללו קשורים אחד בשני, מכיוון שאולי המדיה היא דינמית, אך היא לא חינמית לגמרי. היא דורשת כלי ניטור, פיתוח וכוח-אדם, שצורכים תקציבים נוספים.

למרות האתגר, 80% מהנשאלים ענו כי הארגון שלהם יראה את תחום המדיה החברתית כחשוב יותר בשנה הקרובה.

מה יהיה על המדיה המסורתית?

ובחזרה למסיבה. משרדי יחסי הציבור רוצים לראות את תקציבי המדיה החברתית של הלקוחות אצלם בבית. אמנם מבחינתם הגבינה זזה, אבל החתול לא יהסס לרגע לחטוף אותה, ולכן מעניין לראות איך תמהיל השיווק של הלקוחות ייראה ב-2011.

63% מהנשאלים ב-Vocus ענו כי יחסי הציבור יהיו חשובים יותר ב-2011. לדבריהם, מאז שהמדיה החברתית תפסה תאוצה, הרבה ארגונים רואים בתחום יחסי הציבור כבעל תפקיד חשוב בהובלת המהלכים והאסטרטגיה.

עוד עלה מהמחקר כי ככל שיחסי הציבור יוכיחו את יכולתם לתקשר עם הציבור בכל סוגי המדיה - נראה אותם לוקחים חלק יותר גדול בהובלת תכנון מהלכי המדיה החברתית אצל החברות.

נראה כי אכן המדיה החברתית תהיה מנוע הצמיחה והרוח הרעננה שהענף הזדקק לו. אך מה לגבי יחסי הציבור המסורתיים? האם החדש יגדל על חשבון המסורתי או יגדל בסמוך אליו?

59% ממומחי יחסי הציבור במחקר טענו כי חשיבות המדיה המסורתית בענף תישאר כשהיתה, 19% ענו כי היא תהיה פחות חשובה, ו-22% ענו כי היא תהיה יותר חשובה.

אז מה הדבר היחיד החשוב ביותר שהנחקרים יעשו באופן שונה ב-2011? התשובה ברורה. 54% ענו "מדיה חברתית".

אם התחזית הזו תתברר כנכונה, יש לענף הזדמנות לגדול מבחינת התקציבים ונפח העבודה גם יחד. וזה בדיוק מה שאנחנו צריכים כדי להיות אלה שנכנסים יד ביד עם המדיה החברתית למסיבה.

* טל וולקוביץ' היא מנהלת like@triwaks, מחלקת הניו-מדיה של טריואקס.