אחרי 31 שנה: גבי רוזנברג פורש מניהול JCS

יוחלף במשותף על-ידי חנני רפופורט ואריק גרדוס ■ עדיין לא ברור מה יהיה תפקידו הבא

‎‎לאחר 31 שנה, נשיא ומנכ"ל ‏JCS‏, גבי רוזנברג, פורש מתפקידו. רוזנברג הודיע על החלטתו לבעלי הקבוצה, רון לאודר ואבי בלשניקוב - נציג הבעלים ויו"ר הדירקטוריון. לפני שייצא לדרך חדשה וגם לאחר שישלים את החפיפה, יישאר רוזנברג כיועץ מיוחד ליו"ר הדירקטוריון הקבוצה.

‏רוזנברג הצטרף ל-‏JCS‏ ב-1979 כמנהל אדמיניסטרטיבי. ב-1993 הוא מונה לתפקידי מנכ"ל ונשיא הקבוצה.

‏החברה הוקמה ב-1979 על-ידי המיליונר והפילנתרופ האנגלי סר ליאון תמן. בשנת 1993 הצטרפו לגרעין השליטה חברת ההשקעות דוברת שרם. בשנת 1996 רכש לאודר את מניות משפחת תמן ודוברת שרם, ומאז הוא בעל השליטה בקבוצה. ‏

רוזנברג מינף את ההשקעות שנעשו על-ידי בעלי המניות השונים, לרבות בתקופה בה החזיקה אי.די.בי (באותה התקופה בראשותו של ליאון רקנאטי) אופציה לרכישת 50% ממניות ‏JCS‏ (אופציה שלא הבשילה) והפך אותן למנועי צמיחה.

‏כיום פעילותה השנתית של ‏JCS‏ היא בהיקף של 200 מיליון שקל, והיא כוללת את חטיבת החדשות אמצעי הפקה ושידור, שמספקת אמצעי הפקה ושידור לרוב רובם של גופי השידור ותחנות הטלוויזיה הבינלאומיות הפועלות בישראל, כמו גם לכל המשדרים הישראליים‏‎;‎‏ חטיבת הפוסט פרודקשן, שמספקת שירותי פוסט פרודקשן קריאטיביים בתחומי ה-‏SD‏ וה-‏HD‏ בדו ובתלת-ממד, ושירותי מיתוג ויזואלי לערוצי טלוויזיה בארץ ובעולם‎;‎‏ חטיבת התוכן, עם התמחות בתחום הפקות טלוויזיה וקולנוע, פיתוח, הפקה ומכירת פורמטים לתוכניות טלוויזיה‎;‎‏ ו-‏JCSID‏, שעוסקת בהפקת תכנים שיווקיים - תדמיתיים לתערוכות בינלאומיות, מוזיאונים ומרכזי מבקרים בארץ ובעולם.

‏בהודעה שמסר הודה רוזנברג להנהלה והעובדים וציין כי "אני חש הרגשת מיצוי, סגירת מעגל, הזדמנות לממש את הזכויות האישיות שצברתי במשך שנות שירותי הרבות, ויש כאן מבחינתי גם סוג של אקזיט".

עדיין לא ברור לאן ימשיך רוזנברג, אולם בעבר שמו נקשר במגוון "בורסות שמות" על שלל תפקידים מפתח בשוק התקשורת.

‏את רוזנברג יחליפו חנני רפופורט ואריק גרדוס. רפופורט מונה למנכ"ל חברת אולפני הבירה ירושלים בע"מ, ויהיה אחראי על ניהול חטיבת החדשות אמצעי הפקה ושידור. בנוסף הוא יהיה אחראי גם על מערכות המידע, המינהלה והאדמיניסטרציה של הקבוצה. גרדוס מונה למנכ"ל חברת וידאוסוניק בע"מ, ויהיה אחראי על ניהול חטיבת הפוסט פרודקשן. ‏‎‎‏