אירופה ננעלה במגמה מעורבת: בורסת לונדון עלתה 0.5%

מוכנה לרכוש אג"ח ממשלתיות של פורטוגל בהיקף 4 עד 5 מיליארד אירו ■ מאזן הסחר של יפן הצטמצם בחודש נובמבר לעומת אשתקד - עודף הסחר נאמד ב-1.943 מיליארד דולר

רצף העליות נקטע: הבורסות באירופה ננעלו היום (ד') במגמה מעורבת, לאחר שפתחו את המסחר בעליות זה היום השלישי ברציפות. המסחר התאפיין היום בתנודתיות ומחזורים נמוכים. הסנטימנט החיובי באירופה נתמך על ידי "ראלי סוף השנה" שהוביל את הבורסות ביבשת לעליות של כ-1% בפתיחה. בסיום המסחר, בורסת לונדון עלתה ב-0.5%, פרנקפורט איבדה 0.1% ופריז ירדה ב-0.2%.

ברקע, עיתון Negocios business daily בפורטוגל דיווח היום כי סין מוכנה לרכוש אג"ח ממשלתיות של פורטוגל בהיקף 4 עד 5 מיליארד אירו, כדי לסייע לממשלת פורטוגל שמנסה למצוא דרך לצאת ממשבר החוב מבלי לפנות לאיחוד האירופי בבקשת חילוץ. העיתון דיווח, ללא ציטוט מקורות, שבהתאם לעסקה בין שתי הממשלות, סין תרכוש אג"ח פורטוגזית במכרזים או בשוק המשני במהלך הרבעון הראשון של 2011.

גם אסיה

ננעלה מוקדם יותר היום במגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים במדדים המובילים לאחר שאתמול בורסות המזרח ננעלו בעליות. גם בוול סטריט נרשמו אמש עליות שערים.

מאזן הסחר של יפן הצטמצם בחודש נובמבר לעומת אשתקד - זאת לאור ירידה בייצוא היפני לחו"ל, לעומת גידול בייבוא. כך עולה מנתונים שהתפרסמו על ידי משרד האוצר של יפן. הצמיחה בייצוא עלתה ב-9.1%, עלייה שפיגרה מאחורי שיעור הייצוא שעמד על 14.2%. עודף הסחר נאמד ב-1.943 מיליארד דולר, (162.8 מיליארד ין). עם זאת, מדובר בפעם הראשונה שיש האצה בייצוא ביפן מזה 9 חודשים.

עוד במזרח: על פי דיווחים, על מנת להילחם באינפלציה ייתכן בסין יאולצו הבנקים לשמור 23% מהונם מחוץ לשוק המניות - כך מדווח הבוקר העיתון China Daily. כיום, לשם השוואה, מאולצים הבנקים לשמור רק 18.5% מהונם מחוץ לשוק.

בנוסף, על פי הערכות בנקאים בסין, בהם יו"ר בנק קונסטרקשן גאו שוקינג, "שוק המשכנתאות בסין צפוי לצמוח בשנה הבאה בשיעור של 13%-14%.

ויש גם השפעות צבאיות על מצב השווקים, כאשר המתח בין קוריאה הצפונית והדרומית ממשיך להיות גבוה. דרום קוריאה הודיעה, כי היא תבצע תרגיל באש חיה ממחר. התרגיל יכלול מטוסי קרב וארטילריה ומבחינת כוח האדם, יהיה התרגיל הגדול ביותר שבוצע בעת שלום. משקיעים באזור חוששים כי צפון קוריאה תראה בתרגיל זה איום פרובוקטיבי שעשוי להצית את האזור ולהוביל, פעם נוספת, לעימות צבאי.