מיגונים בקו ת"א-ב"ש: חשש מפגיעת חמאס ברכבות

גובר החשש במערכת הביטחון כי חמאס מעוניין לפגוע במטרות אזרחיות באזור הדרום בדמות תשתיות ■ גורם במערכת הביטחון: אם המצב יימשך, צפוי עימות נוסף

חשש מעליית מדרגה באיומים מכיוון עזה: במערכת הביטחון עולה החשש, כי בחמאס יהיה מעוניין לפגוע במטרות אזרחיות באזור הדרום בדמות תשתיות ואמצעי תחבורה. בעקבות החשש, פועלים גורמי ביטחון בימים אלו על מנת למגן את קו הרכבת באר שבע-תל אביב באמצעות מנהרות או קירות מגן - כך דווח הבוקר בגלי צה"ל.

ההערכה בצה"ל היא, כי למרות ההסלמה בגבול הרצועה בימים האחרונים, חמאס אינו מעוניין להוביל להסלמה מיידית. עם זאת, גורמים במערכת הביטחון מבהירים שאם המצב יימשך כפי שהוא - "צפוי עימות נוסף ברצועה, וצה"ל יחריף את תגובתו להמשך הירי", דווח.

לאור החששות הגוברים שבחמאס יחליטו להפנות את ירי הרקטות המשופרות לעבר תשתיות ואזורי מרובי אוכלוסייה, בניית קטע המסילת הרכבת לאורך עוטף עזה, תוך תיאום מלא עם צורכי הביטחון.

קציני צה"ל מקיימים סדרת פגישות עם הקבלנים על מנת למצוא פתרונות, בדמות הקמת מנהרות, קירות מגן וגם צמחיה, כדי להגן על קרונות הרכבת.

"ישראל תמשיך לממש את זכותה להגנה עצמית"

במקביל, שיגר הלילה ממלא מקום שגריר ישראל באו"ם, מירון ראובן, איגרת למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ולמועצת הביטחון בעקבות הירי הגובר מעזה בימים האחרונים. ראובן ציין, כי ישראל מטילה את האחריות לירי על ממשלת חמאס.

ממלא מקום השגריר קרא להתערבות של מועצת הביטחון "בתגובה להתקפות, ישראל תמשיך לממש את זכותה להגנה עצמית", כתב ראובן. "על המזכ"ל והקהילה הבינלאומית לשלוח מסר תקיף וברור שהתקפות אלה אינן מקובלות".