בדיקת "גלובס": היכן למצוא את מבצעי סוף העונה הכי שווים?

הימים האחרונים של דצמבר הם הזדמנות לקניות בהנחות ענק, כאשר לצד ענף האופנה אפשר ליהנות מעסקאות משתלמות גם בענף הריהוט והאלקטרוניקה ■ קבלו מפת מבצעים

סוף עונה, סוף שנה - לא משנה איך מגדירות את זה הרשתות, נראה כי הסכר נפרץ, ועונת המבצעים החלה רשמית. גם אם מצוקת החורף הלא קיים הביאה פה ושם להכרזות מוקדמות וחסרות בסיס על מכירות סוף עונה, נראה כי עתה, אחרי שהחורף כבר הגיח, וכשלוח השנה נותן תירוץ רשמי - אף אחד לא נשאר בחוץ.

רגע לפני שמסתיימת שנת המס מנסים כולם להיפטר מהמלאי, והמבצעים לא נשארים נחלתן של רשתות האופנה: גם בתחומים כמו ריהוט, קוסמטיקה, חשמל ואלקטרוניקה בולט המאמץ להביא את הלקוחות לחנות ולמצות את פוטנציאל הרכישה הזה.

סוגי המבצעים הם שמשתנים, כמתבקש: מהנחות גורפות, דרך הנחות מדורגות העולות בהתאם למספר הפריטים, מבצעי קנה-קבל וסתם פריטים במחיר מבצע.

עבור הקונה מדובר במלכודת לא קטנה, שבה הוא נדרש להלך בבטחה על החבל הדק שבין ניצול הזדמנויות לרכישה מיותרת (שלא לומר, חסרת מעצורים).

בכל הנוגע לאותיות הקטנות - מומלץ לשים לב במיוחד למינוח הבעייתי "עד", שמציין את ההנחה המקסימלית בחנות: זו ניתנת לרוב על פריטים מסוימים, על פריט שני או רק בקנייה של מספר פריטים מסוים (ולא מועט).

ראויים לציון הם אלה המכריזים על הנחה גורפת החל מהמוצר הראשון ועומדים בה - מה שמקל על הצרכן להבין מה הוא מקבל ומה לא.

מלכודת נוספת הם הנחה מדורגת, הנפוצה במיוחד העונה, ומבצעי "קנה-קבל": השאלה העומדת בבסיס כדאיותם היא כמובן - האם את כל הפריטים החוברים לחבילה היית רוכש ממילא. אם התשובה לכך היא "לא", שווה לחשוב על זה ברצינות פעם נוספת.

המבצעים המצוינים בכתבה מתקיימים עד סוף דצמבר, אלא אם מצוין אחרת.

אופנה

ענף האופנה בולט במבצעי סוף העונה - וזה שנקלע למצוקה הגדולה ביותר בעקבות מזג-האוויר עד כה. שיטוט בקניונים ימחיש לכל קונה את טיב המאבק על כיסו. את ההנחות מציעות הן הרשתות העממיות יותר והן מעצבי אופנה וחנויות סטודיו ומותגי-על. הנחות של 50% הן מחזה נפוץ כעת, אם כי חשוב כאמור לבדוק מבעוד מועד על מה הן בדיוק חלות.

בעוד שגולף מציעים עדיין הנחת כמות של 1+2: פריט שלישי מתנה על קולקציית החורף (כולל כפל מבצעים, למעט מכנסיים רב עונתיים, משקפי שמש ובוקסר לגבר), בפוקס כבר הכריזו על 40% על כל החנות, למעט פריטי בייסיק ומעט חריגים נוספים.

במתאים לי ובג'אמפ ההנחות אפילו עמוקות יותר - 50% הנחה על כל הקולקציה.

קסטרו מעט יותר מסויגים ומציינים שמדובר בהנחות של עד 50% על קולקציית סתיו-חורף 2010. לדוגמה, מעילים החל מ-159 שקל, מכנסים החל מ-100 שקל, ג'ינסים החל מ-140 שקל, 1+1 על כל התכשיטים ועוד.

בגולברי ההנחה היא עדיין הנחת כמות - 1+1 על כל קולקציית סתיו-חורף, וכך גם ברשת YOOP המציעה 1+1 על כל קולקציית החורף, לא כולל ג'ינסים ומעילים.

רשתות אחרות מציעות הנחה מדורגת, ביניהן פרופר, המוכרת פריט אחד ב-20%, שני ב-40% ושלישי ב-60%.

הנחה מדורגת ניתן גם למצוא ברשת טופשופ, המציעה 15% הנחה על קניית הפריט הראשון, 20% הנחה על קניית הפריט השני ו-25% הנחה על קניית הפריט השלישי (הזול מביניהם).

גם ברנואר ניתנים 50% הנחה רק על הפריט השני.

מותגים זרים

מי שמחפש מותגים זרים ייהנה גם הוא מהנחות יחסית גבוהות - קבוצת סקאל, עמה נמנים מותגי האופנה נאוטיקה, פולו, קנת' קול ועוד, מציעה 50% הנחה על הפריט השני. בטומי הילפיגר פריט שני נמכר ב-50% הנחה (הזול מביניהם כמובן), ו-GAP מציעה 20%-50% הנחה על קולקציית סתיו-חורף 2011.

בפקטורי 54 מקיימים מכירת מותגי-על במתחם פולג נתניה - מאות פריטים בהנחות: ג'ינס D&G ב-700 שקל במקום 1,790 שקל, טי-שירט ב-200 במקום 650 שקל, שמלות מעצבי-על החל מ-300 שקל.

נעליים ותכשיטים

הגר סתת מציעה סט סילבסטר ב-550 שקל. רשת תכשיטי רויאלטי מציעה יהלומים ב-70% הנחה.

בנעלי אנטילופ מציעים עד 40% הנחה על הזוג הראשון ו-50% הנחה על הזוג השני מקולקציית החורף. טווח מחירים לפני הנחה: 600-1,200 שקל. בבי-יוניק: עד 40% הנחה על מגוון נעלי המותג. טווח מחירים: 300-700 שקל לפני הנחה.

בנעלי סקופ: 50% הנחה בקניית הפריט השני מדגמי קולקציית חורף 2010, הזול מביניהם. רשת נעלי TOGO מציעה 1+1 על כל דגמי קולקציית סתיו-חורף 2011 החדשה לנשים וילדים.

מעצבים

קארן אוברזון מציעה 20%-50% הנחה.

המעצבת אליאן סטולרו יוצאת במכירה מיוחדת של פריטים מקולקציית החורף ופריטים מעונות קודמות ב-20% עד 70% הנחה (דיזנגוף 253, תל-אביב).

חנות הסמפלים Short story מבטיחה עד 80% הנחה על כל החנות (למעט ג'ינסים מבית נודי ג'ינס) ו-30% הנחה נוספים בקניית פריט שני - היקר מביניהם כמובן (דיזינגוף 173).

המעצבת חגית טסה מציעה מקולקציית החורף פריט ראשון ב-20% הנחה, פריט שני ב-30%, פריט שלישי ב-40%.

אצל מצדה זאבי מציעים 30%-50% הנחה בבוטיק בכיכר, ובבוטיק שימלה לה (דיזנגוף 245, תל-אביב) מציעים 25%-50% הנחה על שמלות מקולקציית החורף ו-20% הנחה על שמלות ערב.

בבית האופנה Millos מציעים 25% עד 50% הנחה על מבחר פריטים מתוך קולקציית החורף. טווח מחירים לפני הנחות סוף-עונה - 800-2600 שקל.

ביגוד ספורט

באדידס כל פריטי הביגוד מקולקציית חורף 2010 ומגוון פריטי הנעלה בהנחה של 25%. במגה ספורט מבצעים על פרטי המותג "סקצ'רס": 50% הנחה ברכישת זוג שני נעלי ילדים של סקצ'רס, 30% על כל קולקציית הביגוד,30% על כל הביגוד מהמותגים: דיאדורה, קאפה, סקצ'רס, O.P, ארנה, וקונברס, 1+1 על ביגוד המעבר של המותגים האלה. בפומה מציעים 30% הנחה על קולקציית הביגוד לנשים, גברים וילדים.

ריהוט וציוד לבית

גם כאן הזירה מתחממת. מבצעי סוף השנה הן אחת ההזדמנויות הטובות יותר לבצע רכישות של ריהוט, שמטבען אינן רכישות ספונטניות בדרך-כלל אלא כאלה המתוכננות מראש. ההמתנה עשויה להיות משתלמת ביותר, ולהיות מתורגמות למאות ואף אלפי שקלים.

בולטות לטובה ביתילי, עם עד 50% הנחה על הרהיטים, כולל מכירה מתצוגות וכן 50% הנחה במחלקת התאורה ועל מחלקת ההום סטיילינג.

בעקבותיה הולכת רשת נטוצ'י, המציעה 30% הנחה על כל המלאי הקיים.

גם ב-IDdesign מציעים הנחה בגובה 50%, אך זו חלה רק על הפריט השני במחלקות הרהיטים, השטיחים וכלי הבית (הזול מביניהם). ברשת MY HOME PAGE מציעים הנחות על מאות של פריטים בסניפי הרשת ובאתר האינטרנט - למשל: ארונית 4 דלתות SMOTH עולה 739שקל (במקום 1,490 שקל).

במחסני תאורה ניתן לרכוש נברשת שנייה בשקל, הזול מביניהן, עד גמר המלאי. בחרש מציעים 40% הנחה על כל פריטי העיצוב, האריחים והכלים הסניטריים של מותגי העיצוב המובילים המיובאים על-ידי הרשת.

עשה זאת בעצמך

ברשת ACE עד 50% הנחה על רהיטי דובל'ה - גם כאן בשיטה המדורגת: 20% הנחה על המוצר הראשון, 30% הנחה על מוצר השני, 40% הנחה על המוצר השלישי וכ-50% הנחה על המוצר הרביעי (ואנחנו שואלים- מה פשר "כ-50%").

ברוזנפלד תיערך מכירת סוף השנה במשך 3 ימים, בין התאריכים 27-30 בדצמבר, ובה יוצעו מוצרי המותגים הגדולים במחירים מוזלים. על כל קנייה מעל 1000 שקל במשך תקופת היריד יינתנו מכשירי חשמל ביתיים במתנה - מפזרי חום, מיקרוגלים, מכשירי DVIX ועוד.

עיצוב, דלתות וכלי מטבח

ברב-בריח הנחות על דלתות מעוצבות, למשל: דלת ביטחון מעוצבת מדגם קסטל במחיר 3,950 שקל במקום 5,000 שקל (למידות סטנדרט, לא כולל הובלה, התקנה וידית משיכה).

ברשת אנטר כל החנות וכל המוצרים מוצעים ב-20% הנחה, ובקוק סטור מציעים הנחה של 25% על מעל 250 מוצרים נבחרים. מוצרי נאופלם יוצעו ב-60% הנחה למוצר השני ברשתות השונות.

רשת OPEN GALLERY מוכרת דלתות בטחון ופנים בעשרות אחוזי הנחה. לדוגמה: דלת בטחון במגוון צבעים דגם אריזונה - 1,990 שקל במקום 4,500, ודלת פנים דגם מילניום בציפוי דמוי עץ ב-690 שקל, במקום 860 שקל. דלת הפנים NO DOOR, שמשתלבת יחד עם הקיר, נמכרת ב-3,470 שקל במקום 6,600 שקל.

חשמל ואלקטרוניקה

בענף החשמל כדאי לבוא ממוקדים כמה שיותר - אחרת קל במיוחד ללכת לאיבוד בין דגמים שונים המוצעים לרוב במחירי הנחה מתחלפים מדגם לדגם.

בעולם הקולנוע - מסכים ומחשבים ניידים בהנחות של עשרות אחוזים, לדוגמה: מסך LCD סמסונג 32 אינץ' במחיר 1,790 שקל במקום 2,330, מסך LED בגודל 46 אינץ' במחיר 5,990 שקל במקום 7,790 שקל וכד'.

בבסט ביי ובביג בוקס: מוצר אחד ב-20% הנחה, מוצר שני ב-50% הנחה ומוצר שלישי ב-70% - לא כולל עודפים ואת מחלקות מחשוב, מיזוג וצילום.

יורוקום פנסוניק עורכת 3 ימי מכירות סוף שנה ב-23-25 בחודש, בחניון בית יורוקום ברמת-גן. בחברה מקווים כי בעקבות הפנייה לחברי הפייסבוק של פנסוניק יצליחו להכפיל את מספר המבקרים - ובתוך כך גם את היקף המכירות בכל אחד מהתחומים.

גם באולסייל Outlet מתקיים יריד מכירות - הנחות על כל מוצרי החשמל והאלקטרוניקה מתצוגות ועודפים של כל השמות הגדולים. עד 50% הנחה על מותגים דוגמת: LG, סוני, טושיבה, סמסונג ועוד.

מותג החשמל NORMANDE מציע מכונות כביסה, תנורים ומכשירי חשמל נוספים מעודפי יבוא או מתצוגה ב-20%-50% הנחה.

טיפוח ופנאי

המשביר לצרכן, שמכילה את כל הקטגוריות, מציעה "דצמבר סייל" - אופנת נשים, גברים וילדים עד 60% הנחה, טקסטיל וכלי בית עד 60% הנחה, בישום - 40% הנחה פלוס 40% הנחה על היתרה לחברי מועדון, איפור וטיפוח שבמבצע 1+1 מתנה פלוס 20% הנחה על היתרה לחברי מועדון, ועוד. בנוסף מציעה הרשת 3 מסכי טלוויזיה במחיר מיוחד: למשל, מסך טלוויזיה אפקס 24 אינץ' ב-1,000 שקל במקום 1,490 שקל.

במאדינה מילאנו, על כל קניית מוצר, מוצר שני ב-10 שקלים (הזול מביניהם, ללא כפל מבצעים). בללין 40% הנחה על מגוון רחב של מוצרים המשתתפים במבצע, מגוון פריטים בין 10 ל-20 שקל, וב-Accessorize London פריט שני ב-50% הנחה, למעט מחלקת ילדות.

בענף הספרים, הנתון במלחמה תמידית המושפעת פחות מעונות ומלוח השנה, מתקיים עדיין מבצע 4 ב-100 של צומת ספרים - ובסטימצקי מבצעים שונים קנה ספר - קבל שניים במתנה, דיסק שני/DVD לילדים ב-50% הנחה, במחלקה הלועזית ספר שני ב-50% הנחה, קורא אלקטרוני עברית ב-900 שקל ועוד.

ברשת טויס אר אס עד 50% הנחה.