העוגה של אלדר וגיל: רוכשים את השליטה בפאי פיננסים

יזרימו לחברה של אהרון כהן 10.8 מיליון שקל תמורת כ-37% מהון מניותיה, ויקבלו אופציות להגדיל החזקתם

לאחר מספר עסקאות מהעת האחרונה שבהן רכשו ומכרו שלדים בורסאיים, חוזרים איתן אלדר ורועי גיל לבצע השקעה ריאלית. חברת פאי פיננסים של אהרון כהן דיווחה היום (ד') על הסכמה עקרונית לגיוס הון מהשניים, אשר יזרימו לפאי 10.8 מיליון שקל תמורת הקצאת 60 מיליון מניות שיהוו כ-37% מהון המניות של החברה לאחר ההקצאה. בכך, יהפכו השניים לבעלי המניות הגדולים בפאי.

ההון שיוזרם לפאי משקף מחיר של 18 אגורות למניה, הנמוך משמעותית ממחירה בפתיחת המסחר היום - 29.6 אגורות למניה, המשקף שווי של 30 מיליון שקל לחברה. לא רק זאת, אלדר וגיל יקבלו גם 30 מיליון אופציות למניות החברה לפי תוספת מימוש של 26 אגורות, למשך ארבע שנים.

עוד הוסכם, כי אהרון כהן, המחזיק בכ-33% מהון המניות הנוכחי של פאי פיננסים, יעניק למשקיעים אופציה לרכישת כ-36.3% מהחזקותיו גם כן במחיר של 18 אגורות, בתמורה כוללת של 2.16 מיליון שקל.

למרות שהקצאת המניות לאלדר וגיל נעשית במחיר הנמוך משמעותית ממחיר השוק, הגיבו היום המשקיעים בחיוב להודעה, ומניית פאי פיננסים עלתה ב-9.5%.

הכניסה של המשקיעים החדשים לפאי פיננסים נעשית לאחר שרק השבוע השלימה החברה גיוס של 1.8 מיליון שקל במסגרת הנפקת זכויות. אלדר וגיל מצדם השלימו בחודש האחרון את מכירת יתרת החזקותיהם בשלד הבורסאי מאקפל לידי בעלת השליטה בו, מנופים.

הפיננסייר מחפש נפט

אהרון כהן הוא שם מוכר מאוד בתחום הנגזרים הפיננסיים בישראל. הוא הקים בשנת 1997 את קבוצת פאי פיננסים, שעסקה בתחילה בעיקר בפעילות נוסטרו בתחום המעו"ף, ואף רכשה את מתחרתה בשוק אופציות המעו"ף, אופמת של אקסלנס.

בהמשך, הקימה פאי חברה בת למתן פתרונות פיננסיים חכמים, ביחד עם מוטי מערבי ורמי אורדן, וכן חברת תעודות סל. עם זאת, בשנים האחרונות הפסיקה את פעילותה בתחום תעודות הסל, ביחד עם פעילויות נוספות, וכיום עיקר פעילותה של פאי פיננסים הוא במסחר בנגזרים וביצוע עסקאות פיננסיות.

את תשעת החודשים הראשונים של 2010 סיימה החברה עם רווח מינורי של 475 אלף שקל, לעומת להפסד של 280 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

פרט לעסקיו הפיננסיים, אהרון כהן הוא גם אחד מבעלי השליטה בשלד הבורסאי "ספן", שניסה באחרונה להיכנס לתחום חיפושי הנפט באמצעות התקשרות עם לפידות חלץ שהחזיקה ברישיון "שרית", בהסכם מותנה לרכישת 10% מהזכויות ברישיון. לפני שבוע וחצי הודיעו השותפות ברישיון כי בקידוח שנעשה ב"שרית" נמצאו רק מי שכבה מלוחים והוחלט לנטוש אותו, כך שההסכם בין ספן ללפידות חלץ לא נכנס לתוקף.