ההתאחדות תקבל מאופ"א 13 מיליון אירו על מוקדמות 2016 ו-2018

הארגון ימכור את זכויות השידור והשיווק של משחקי הנבחרת, שיבטיחו סכומי עתק להתאחדות לכדורגל; כהשוואה, את הקמפיין הקודם מכרה ההתאחדות עבור כ-1.5 מיליון אירו

ההתאחדות לכדורגל ממשיכה ליהנות מהשינויים הארגוניים שעושה אופ"א בשוק זכויות השידור. בעקבות ההחלטה של ארגון הכדורגל האירופי למכור ישירות להתאחדויות הכדורגל באירופה את זכויות השידור החל ממוקדמת יורו 2016, תקבל ההתאחדות לכדורגל בישראל סכום שיא של לפחות 6.5 מיליון אירו עבור כל אחד משני הקמפיינים - מוקדמות יורו 2016 ומוקדמות מונדיאל 2018.

המשמעות היא שאופ"א היא זו שתמכור את זכויות השידור של משחקי הנבחרת לגופי השידור בארץ (first party) ולגופים בחו"ל (second and third party), במקום ההתאחדות לכדורגל. בנוסף, אופ"א גם תמכור את השילוט והפרסום למשחקי נבחרת ישראל, ועל-פי ההסכם בין הצדדים תשאיר להתאחדות הישראלית דקות פרסום לטובת הספונסרים של הנבחרת. יו"ר ההתאחדות אבי לוזון היה זה שניהל את המו"מ מול אופ"א.

מבחינה כספית מדובר בקפיצת מדרגה עבור ההתאחדות הישראלית. כהשוואה, בקמפיין הנוכחי של הנבחרת שנחשב לקמפיין שיא בזכות ההסכם למכירת המשחקים לחו"ל לחברת אינפרונט אמורה ההתאחדות להגיע להכנסות מקסימליות של כ-4 מיליון אירו לקמפיין. ואילו הקמפיין הקודם (מוקדמות מונדיאל 2010) היה שווה להתאחדות כ- 1.5 מיליון אירו בלבד מטלוויזיה ומשילוט.

עניין נוסף שמשמעותי מאוד עבור ההתאחדות לכדורגל הוא העובדה שכעת כל הליכי המכרז מול הגופים המשדרים ומול המפרסמים, שגרמו להתאחדות לא מעט כאבי ראש בשנים האחרונות, ייעשו על ידי אופ"א. המהלך של אופ"א הוא חלק מתהליך למיתוג מחדש את משחקי הנבחרות, בדומה למה שעשה ארגון הכדורגל האירופי עם ליגת האלופות. למהלך יש משמעות עתידית נוספת: חברת ספורטפייב שניהלה עבור ההתאחדות לכדורגל את מכירת זכויות השידור והשיווק נותרת כעת כמעט ללא שום זכויות קניין בשוק הישראלי, מה שככל הנראה יביא לסיום הרומן שלה עם הכדורגל הישראלי.