סימני הפוגה מקומיים

לפעמים גם תיקון יכול להיות תהליך "בריא" בדרך להתחדשות מגמת העליה

שלושת ימי המסחר האחרונים יצרו תבנית של חולשה על הגרף של ת"א- 25 למרות שבסך הכל, המדד עלה בסיכומם. זאת בשל שני ימי שיווי המשקל, שלישי ורביעי. קוראים להם "דוג'י" בשפת הנרות היפניים. גם האינדיקטורים הטכניים מצביעים על היחלשות המדד ולכן ניתן להיערך להפוגה במגמת העליה/תנודתיות/תיקון למטה.

אזור התמיכה העדכני הוא 1,272-1,282. ירידה עד האזור הזה תיחשב תיקון ואפילו תיקון "בריא" שישחרר קיטור ויאפשר את התחדשות מגמת העליה. ירידה מתחת ל-1,272 תלמד על התפתחות גל יורד לטווח הבינוני.

לטווח הקצר תיבחן תמיכה ב-1,303. מהלך מתחת לרמה הזו ילמד על גל יורד לטווח הזה שיעדו 1,272-1,282. על פי נתוני המסחר ביום רביעי, קשה לראות איך תל אביב 25 עולה בטווח הקצר. אבל, מהלך מעל 1,317, אם בכל זאת יתקיים, ילמד כי מגמת העליה חזקה (מהבחינה הטכנית - סימן להחזקת פוזיציית רכש ולא לסגירתה) וכי המסע ל-1,350 נמשך. הצפי הוא כאמור לחולשה זמנית ותנודתיות. עד 1,272 זה בסדר במסגרת מגמת העליה.

בוול סטריט שכחו בינתיים את המצב "הפוגה". מדדי המניות המשיכו לעלות על פי מסורת המחצית השניה של דצמבר. ה-S&P 500 התבסס יפה מעל 1,226 וניתן להכריז על המגמה כמגמת עליה ארוכת טווח. זה כמובן לא מבטיח שכך יהיה אבל זו הנחת המוצא הטכנית שאם היא נכונה, היא אמורה להיות נכונה ל-2011 ואולי גם ל-2012. יש לכך משמעות גם ביחס להתייחסות לירידות שערים כשהללו יגיעו.

GE מרימה ראש

מניות כמו GE מאפשרות להנות ממגמת העליה ולהרגיש סולידי. זאת מכיוון ש-GE, חברת הבלו-צ'יפ בבלו הידיעה פורצת את אזור הדשדוש ומתחזקת בהשוואה ל-S&P500. יציאה מתקופת דשדוש כה ממושכת טומנת בחובה פוטנציאל לעליה ממושכת ולכן GE היא גם האחזקה הגדולה ביותר בתיק קניון המניות. אני אוהב פוטנציאל גדול הנראה על תרשים של מניות סולידיות. סוג של Win-Win בתקווה שלא יהיו הפתעות. עוד דוגמא, פחות מוכרת, היא LUK , חברת החזקות אטרקטיבית שגם היא נכנסה לתיק הקניון. המהלך מעל 28 דולר פרץ את אזור הדשדוש וניתן לצפות לשיוט למעלה.