אלי ישי במגעים לתוספת של 300 מ' ש' לתקציב הכבאות

זאת, לאחר שוועדת הכספים של הכנסת אישרה אתמול את תקציב המדינה לשנים 2011-2012 ללא תוספת לתקציב הכבאות ■ לפי שעה טרם הוחלט לפי אילו פרמטרים יינתן הכסף

לאחר שוועדת הכספים של הכנסת אישרה אתמול את תקציב המדינה לשנים 2011-2012 ללא תוספת לתקציב הכבאות, פתח הבוקר שר הפנים, אלי ישי, משא ומתן עם האוצר על תוספת של מיליוני שקלים למערך הכבאות. לפי שעה טרם הוחלט לפי אילו פרמטרים יינתן הכסף. ישי אמר הבוקר כי הגיע עם האוצר להבנות בנושא. נכון לעכשיו מערך הכבאות צפוי לקבל תוספת של 300 מיליון שקל.

בימים האחרונים נפגשו ישי ושר האוצר, יובל שטייניץ במטרה להגיע לפתרון הנושא, ובמקביל נערכו פגישות של הדרגים המקצועיים. שר הפנים הבהיר לשטייניץ כי הוא אינו מתנגד לרפורמות ולשינויים מבניים במערך הכבאות, כפי שדורש האוצר, אולם הוא אינו מוכן שהדבר יהווה תנאי להעברת התקציב.

"חייבים לייצב את מערך הכבאות ולהעמיד אותו חזרה על הרגליים, בעיקר לאחר האסון הטרגי בכרמל", אומר ישי. "יש להתוות תקציבים להצטיידות ולתוספת כבאים ולאחר מכן נכון יהיה לפנות לרפורמות. אני בעד ייעול אבל לא מוכן שההתייעלות תהיה מותנית בתוספת תקציב. מבחינתי זה תקציב קיום", אמר ישי.

אתמול, נזכיר, ועדת הכספים אישרה את תקציב המדינה לקריאה שניה ושלישית ברוב של 10 חברים שהצביעו בעד מול 4 חברים שהצביעו נגד. התקציב לשנת 2011 הוא בהיקף של כ-348 מיליארד שקל ול-2012 בהיקף של כ-365 מיליארד שקל. דרישת שר הביטחון אהוד ברק (עבודה) לתוספת בסך 6 מיליארד שקל לתקציב הביטחון היא זו שעיכבה את אישור התקציב אולם כאמור התקציב עבר בסופו של דבר ללא התוספת לבטחון. תקציב הביטחון הוא הגדול ביותר מבין תקציב המדינה והוא עומד על כ-54 מיליארד שקל.

כן נזכיר, כי הממשלה נענתה לכלל הדרישות התקציביות של יהדות התורה ואתמול אף העניקה תוספת של 13 מיליון שקל לקצבאות האברכים, במחטף של הרגע האחרון.