גם בארה"ב: מאות טיסות בוטלו הלילה בגלל סופות שלג

מזג האוויר ממשיך לשתק את שוק התעופה: מאות טיסות בוטלו בחוף המזרחי של המדינה ■ באירופה נסגר טרמינל בשדה התעופה שארל דה גול בפריז ומאות טיסות נוספות בוטלו

מזג האוויר מוסיף להוכיח מי באמת שולט בלוח הזמנים של האנושות: אחרי שבשבוע החולף בוטלו ונדחות עשרות אלפי טיסות ביבשת אירופה ושדות התעופה התמלאו בנוסעים חסרי אונים וחסרי קורת גג - הגיעה לפנות בוקר (ש') הסופה גם לארה"ב.

סופת שלגים, רוחות עזות וממטרים הביאו את חברת דלתא האמריקנית, שמרכז פעילותה בשדה התעופה של אטלנטה, לבטל כ-500 טיסות ביום השיא של הפעילות בחג המולד. בכך מצטרפת דלתא לשורת חברות אמריקניות נוספות שהודיעו על ביטולי טיסות לאחרונה, באזורים שונים של המדינה ובעיקר לאורך החוף המזרחי של ארה"ב.

השירות המטראולוגי האמריקאי הוציא אזהרה מפני מזג אוויר מסוכן לתעופה באזורים שונים, ובהם בין היתר גם מעוזות תעופה חשובים ובראשם ניו יורק, ניו ג'רזי, מרילנד ודלאוור.

ובינתיים גם באירופה נמשך משבר התעופה להתעצם בשל הסופות: שעה שמרבית שדות התעופה, ובהם אלה של לונדון, אמסטרדם ופרנקפורט, שבו לפעילות פחות-או-יותר סדירה על אף עיכובים הנרשמים שם - בשדה התעופה של פריז, שארל דה-גול, הנחשב לשדה התעופה השני בפעילותו ביבשת נרשמה הלילה דרמה.

אחד הטרמינלים המרכזיים בשדה פונה מיושביו כולם לאחר שנתגלה כי יש סכנה לקריסת הגלל כתוצאה מעומס שלג עליו. מאות טיסות נוספות בשדה בוטלו כתוצאה ממחסור בציוד הפשרת שלגים מכנפי המטוס - תהליך המחוייב על ידי רשויות התעופה כתנאי להמראת כלי טיס.

באירופה ממשיכים גם הבוקר לקוות כי עם תחילת השבוע, בעת ימי העומס של אחרי החגים, תשוב הפעולה האווירית ביבשת לסידרה.