כלכלני מזרחי טפחות: "אין ענף שיזדקר לטובה ב-2011"

רונן מנחם, מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה: שוק המניות בארץ ימשיך להתנהל בסימן הנתונים הכלכליים החיוביים, בדרך כלל, בעודו קשוב להתרחשויות בחו"ל

"אנו מעריכים שבחודשים הבאים תמשיך הפעילות במשק לגדול, אך בקצב איטי יותר בהשוואה לשנה החולפת, תוך שהיא ממשיכה להתבסס על הוצאות משקי הבית, הנהנים מהירידה (עד לאחרונה) באבטלה, עלייה בשכר, עלייה בתיק ניירות הערך ובנדל"ן וסנטימנט חיובי, המשתקף במדדי אמון הצרכנים". כך מציין רונן מנחם, מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות, בסקירה שהתפרסמה הבוקר (א').

מנגד, אומר מנחם, הייצור התעשייתי והייצוא יכבידו על הפעילות במשק, לנוכח רפיון בביקושים בחו"ל, שיפוצה חלקית בלבד על ידי גידול בהזמנות בארץ.

במזרחי מעריכים כי שוק המניות בארץ ימשיך להתנהל בסימן הנתונים הכלכליים החיוביים, בדרך כלל, בעודו קשוב להתרחשויות בחו"ל. ברקע: הרמות הגבוהות יחסית שהמניות כמקשה אחת הגיעו אליהן בראייה היסטורית, דבר שייתן חשיבות רבה יחסית לידיעות והתרחשויות פרטניות בכל חברה וחברה.

חברות הגז הטבעי תמשכנה למקד תשומת לב, לקראת המלצותיה הסופיות של ועדת ששינסקי וההודעות על תוצאות המבחנים השונים. חברות התקשורת תמשכנה להימצא על סדר היום, לנוכח הרגולציה התכופה והתחרותיות הגוברת בתחום הסלולארי. "אנו לא מוצאים כעת ענף שיזדקר לטובה ב-2011, כך שההקצאה המומלצת על ידנו מאוזנת בכל הענפים. עם זאת, הנטייה הכללית שלנו היא לבכר ענפים וחברות, החשופים לביקושים המקומיים, על פני ענפים הפועלים מול חו"ל, לפחות במחצית הראשונה של השנה הבאה".

כמו כן, מניות של חברות המחלקות את רווחיהן, או מניות במגזרים דפנסיביים, תוכלנה להוות כרית ביטחון אם שוק המניות ידשדש, או אף ישוב לרדת. לאחר העליות בשנה החולפת והנסיקה ב-2009, יש לקחת אפשרות זו בחשבון. בשקלול כל הגורמים, הנחת העבודה הנוכחית של מנחם נותרת ללא שינוי: שער החליפין שקל-דולר ינוע בין 3.6 ל-3.8 שקלים לדולר בחודשים הבאים.

בנוגע לשוק האג"ח מציינים במזרחי כי עקומי התשואה לפדיון נמצאים בקו עלייה לכל אורכם, בדגש על מח"מ בינוני וארוך, המושפע לרעה מהמצב בחו"ל. מנגד, במח"מ הקצר המגמה השלילית איטית יותר, לנוכח ההערכות שהעלאות הריבית בחודשים הקרובים תהיינה מצומצמות, עקב העליות הנמוכות המסתמנות במדד המחירים לצרכן. במזרחי מניחים שתמונת מצב זו תאפיין את השוק ברבעון הראשון של 2011.

"לנוכח הנחת העבודה שלנו שריבית בנק ישראל תוסיף לעלות בתוך מספר חודשים, אנו שבים וממליצים להחזיק איגרות חוב נושאות ריבית משתנה כמרכיב בתיק לשנה הקרובה, אפשר גם כתחליף לאג"ח לא צמודות לתקופות פדיון קצרות. לגבי אג"ח חברות, אנו ממליצים על השקעה באג"ח במח"מ קצר ודירוג גבוה. יש להביא בחשבון אפשרות לתנודתיות גבוהה בתקופה הקרובה".

הנחת העבודה של מנחם נותרה ללא שינוי: שער החליפין דולר אירו ינוע בין 1.3 ל-1.4 דולרים לאירו בשבועות הקרובים. המחיר לחבית נפט עומד עתה על 94 דולר החבית, אך במזרחי מעריכים שבהמשך ירד שנית וינוע בין 75 ל-85 דולר.