חשד: חברה בבעלות גיא-רון נתנה שוחד לקופ"ח מאוחדת

אשתו של ראש הלשכה, שנחקרה באזהרה בפרשה: לא נפל כל פגם בהתנהלותי

כנרת גיא-רון, אשתו של ראש לשכת עוה"ד, יורי גיא-רון, נחקרה בשבוע שעבר באזהרה במשטרה, בחשד לעבירת שוחד הקשורה לחברה שבבעלותם המשותפת של בני-הזוג. זאת, במסגרת חקירה רחבה יותר בנוגע לחשדות פליליים בקופת חולים מאוחדת. החקירה החלה בעקבות דו"ח המבקר בנושא קופ"ח מאוחדת, שבעקבותיו העביר המבקר, מיכה לינדנשטראוס, שישה מקרים המעלים חשד פלילי ליועמ"ש, יהודה וינשטיין.

במסגרת החקירה נעצר יהודה עליאש, מנהל השיווק והפרסום של קופ"ח מאוחדת, בחשד לקבלת שוחד. לפי החשד, עליאש העביר תקציבים בשווי עשרות מיליוני שקלים לחברות שיווק ופרסום שונות ללא מכרז, בתמורה לשוחד. אחת החברות הללו היא "ג.פ אפיקי שיווק", שבעליה הם ראש הלשכה ואשתו.

כנרת גיא-רון מסרה כי היא שיתפה פעולה עם החקירה באופן מלא. בתגובות הנפרדות שהעבירו בני-הזוג גיא-רון, מודגשת העובדה שלמרות שהבעלות בחברה היא של שניהם, ראש הלשכה אינו מעורב בניהולה, והעניין כולו מצוי באחריות רעייתו. "אני בעלת חברה העובדת כספק שירותים של מאוחדת מזה כ-16 שנים", מסרה כנרת גיא-רון ל"גלובס", "מובן שבנסיבות שנוצרו סביב דו"ח המבקר בעניין הקופה, אני מניחה שהמשטרה חוקרת את כל הספקים של הקופה. לא נפל שום פגם בהתנהלותי או בהתנהלותה של החברה שבבעלותי".

יורי גיא-רון מסר: "לא נחקרתי ואינני מעורב כלל בניהול החברה. אני עומד מאחורי רעייתי. אין לי ספק שהחקירה תעלה שלא נפל כל פגם בהתנהלותן של רעייתי ושל החברה". לא ברור אם גם גיא-רון יזומן לחקירת משטרה.

החשדות בדבר שוחד אינם הפעם הראשונה שפעילותה של החברה שבבעלות גיא-רון ורעייתו מסבכת אותו. לפני כשנה נחשף בעיתונות כי החברה עסקה בעבר גם ברכישת שטחי פרסום בעיתונות למודעות של מכוני ליווי. בעקבות זאת הוגשו שלוש תלונות משמעתיות נגד גיא-רון לוועדת האתיקה של הלשכה.

שלוש תלונות

אחת התלונות, שהתבררה במחוז ירושלים, נגנזה לאחר שנציגי עמותת אומ"ץ, שהגישה את התלונה, נפגשו עם גיא-רון, שמעו מפיו הסברים והחליטו למשוך את תלונתם. מנכ"ל ועד מחוז ירושלים בלשכה, דינה וכסלר, הודיעה כי "בנסיבות המקרה לא נמצאה בהתנהגותו של גיא-רון עבירה על כללי האתיקה המקצועית של עוה"ד". שתי תלונות אחרות נמצאות עדיין בבירור בוועדת האתיקה של מחוז ת"א.