צפי לקראת 2011: "גוגל תרכוש את טוויטר, פייסבוק בשיא"

קריס אובר'יאן, מאתר "MercuryNews" בתחזית לעתידן של החברות ב-2011: "פייסבוק תעבור את המיליארד חברים ב-2011" ■ " HP תרכוש בשנה הבאה את SAP"

"גוגל תרכוש את טוויטר ב-2011", כך מעריך היום (א') כותב הטורים קריס אובר'יאן, מאתר "MercuryNews" בתחזית נרחבת שפרסם לגבי עתידן של החברות הגדולות ב-2011.

אובר'יאן שחזה בשנה שעברה כי אפל תשיק את לוח המחשב, גוגל תשיק טלפון ופייסבוק לא תונפק בבורסה, מפרסם היום תחזיות חדשות לקראת השנה החדשה על אותן חברות.

התחזית הראשונה נוגעת לענקית הרשת החברתית, פייסבוק: אובר'יאן צופה כי פייסבוק תעבור את המיליארד חברים ב-2011. לפייסבוק יש היום 550 מיליון חברים והיא מוסיפה כ-700 אלף חברים מידי יום. אם תמשיך בקצב זה היא תגיע ל-800 אלף חברים אך צופה כי פייסבוק תאיץ את קצב המצטרפים בשנה הבאה.

עוד צופה אובר'אין כי מנכ"לית יאהו, קרול בארטז, תפרוש מתפקידה וככל נראה תיאלץ לפרוש.

לגבי HP, צופה אובר'יאן כי תרכוש בשנה הבאה את SAP.

"גוגל תרכוש את טוויטר", חוזה אובר'יאן ולחיזוק טענתו אומר אובר'יאן כי גוגל הפכה להיות בית לרכישות חדשות, "לחברה יש מספיק כסף לקנות יבשת אחת או שתיים", מציין אובר'יאן בציניות. לאור כישלונה של גוגל בהקמת רשת חברתית משל עצמה, רכישת טוויטר היא אפשרית. השווי של טוויטר הוא בערך חצי ממה שגוגל הייתה מוכנה לשלם עבור גרופון. טוויטר צפויה להסכים לרכישה מכיון שאין לה מודל עיסקי ברור.

לגבי אפל, מעריך אובר'יאן, כי תשיק בשנה הקרובה את שירות המוסיקה. החברה קנתה שירות הזרמת מוסיקה LaLa לפני שנה, ולאחר מכן השתיקה את זה. בשנה הבאה, הטכנולוגיה הזו צפויה להופיע כחלק מ- iTunes . שילוב זה יאפשר ליצור תוכנית מנויים ויאפשר הקמת חנות מקוונת למוסיקה.

במבט כללי יותר, מעריך אובר'יאן כי הבועה הבאה תהיה סביב מחשוב ענן. בסוף 2010 לפחות 10 חברות מחשוב עלו יותר מ-20 מיליון דולר. שנת 2011 צפויה להיות השנה שבה שחקנים רבים ישעטו קדימה ויחלו לרכוש את סוסי המרוץ הללו, כך מעריך כותב הטורים, קריס אובר'יאן.