אשטרום נכסים רוכשת 17.5% מהרכבת הקלה בירושלים

אשטרום נכסים תרכוש את חלקה של חברת פולאר בסיטי פס ב-26 מיליון שקל, זאת לאחר שקבוצת אשטרום השתמשה בזכות הסירוב שלה כדי לבטל עסקה בין פולארד לאקרו-גרופ

חברת אשטרום נכסים תרכוש 17.5% מחברת סיטי פס, הזכיינית של הרכבת הקלה בירושלים, מידי חברת פולאר השקעות בסך של 26 מיליון שקל, בנוסף לערבויות ל-8 מיליון שקל. העסקה בוצעה לאחר שקבוצת אשטרום השתמשה בזכות הסירוב שלה לגבי עסקה שהתבשלה בין אקרו-גרופ לפולאר והחליטה לרכוש את האחזקות בעצמה.

בהודעה שיצאה היום (ב') מאשטרום נכסים נמסר כי דירקטוריון החברה אישר את העסקה. אשטרום נכסים היא חברת בת של קבוצת אשטרום, המחזיקה ב-27.5% מסיטי פס, בנוסף לשותפות נוספות הכוללת את הראל ביטוח וקרן תשתיות ישראל שגם היא בבעלות חברת הראל.

"הייתה לנו זכות סירוב וניצלנו אותה כי חשבנו שזו עסקה מצויינת", אמר מוטי סלע, מנכ"ל אשטרום נכסים ל"גלובס". "המודל הכלכלי של סיטי פס מצביע על תשואה סבירה ואנחנו רואים בזה השקעה טובה".

עוד ציין סלע כי אשטרום נכסים מרכזת את הפעילות הנכסים המניבים של קבוצת אשטרום אך לא צפוייה עסקת בעלי עניין לגבי החלק של קבוצת אשטרום בסיטי פס.

היקף ההשקעה בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים הוא כ-2.3 מיליארד שקל. חברת סיטי פס הציגה נתונים מרשימים בדוחות האחרונים שלה הכוללים רווח נקי של כ-78 מיליון שקלים מתחילת 2010 ועד סוף חודש ספטמבר.

הרכבת הקלה צפויה להתחיל לפעול בתחילת אוגוסט, זאת לאחר שמועד הפתיחה נדחה מחודש אפריל. "הפרויקט נכנס למרתון ויש תאריך לסיום הפרויקט", הוסיף סלע. "מבדיקות שאני עשיתי עושה רושם שהפרויקט יסתיים במועד המתוכנן. אני חושב שזו עסקה טובה עם תשואה ראויה ויד עוד נטויה קדימה".