זעם בימין: 20 חברות ישראליות יחרימו מוצרי התנחלויות

גלי צה"ל: החברות חתמו על חוזה לפתח את העיר הפלסטינית רוואבי שצפוייה לקום בין שכם לרמאללה, תוך שהן מתחייבות שלא להשתמש במוצרים שמקורם במזרח י-ם וברמת הגולן

גלי צה"ל חושף היום (ג'), עשרים חברות ישראליות חתמו על חוזה לפתח את העיר הפלסטינית רוואבי שצפוייה לקום בין שכם לרמאללה, תוך שהן מתחייבות שלא להשתמש בחומרי גלם, תוצרת או שירותים שמקורם בהתנחלויות, במזרח ירושלים וברמת הגולן.

החברות חתמו על החוזה עם מנהלת העיר הפלסטינית החדשה בשומרון, בו כתוב במפורש כי "באחריות החברה לוודא ולהבטיח שכל המוצרים והשירותים - מקורם אינו בהתנחלויות ישראליות" - מה שגרר מן הסתם זעם רב בימין.

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ כרמל שאמה הודיע כי יכנס דיון חירום בשבוע הבא בעקבות הפרסום. "חברות ישראליות אמורות להחרים את מחרימי ישראל ולא להצטרף לגל העכור של השחרת פניה בעולם תוך פגיעה בכלכלת המדינה", אמר שאמה.

שדולת ארץ ישראל בכנסת בראשות חברי הכנסת זאב אלקין ואריה אלדד הודיעו כי יגישו כבר השבוע הצעת חוק שתאסור על חברות ישראליות להחרים מוצרים ישראלים. איש ארץ ישראל שלנו, פעיל הימין איתמר בן גביר, הפיץ בעקבות הפרסום הודעה בה הוא קורא "לסגור חשבון" עם כל חברה ישראלית שחותמת על ההסכם "הציבור בישראל לא פראייר" - אומר בן גביר, "ולכן אנחנו ניזום חרם נגדי".

יושב ראש מועצת יש"ע, דני דיין, הגיב על הדברים בראיון בגלי צה"ל ואמר כי הציבור צריך להחרים את החברות האלה. "עשרות מפעלים מוכנים לחתום על סעיף כזה, לקרות לבירה שלנו 'ירושלים הכבושה' כדי להרוויח כמה גרושים מהערבים", תקף, "אני חושב שזה באמת שפל מדרגה. צריך לחשוף את שמות החברות הללו שחתמו על החוזה המביש הזה, והצרכנים צריכים לדעת שהחברות מתייחסות ככה לירושלים".