ייצוגית נגד אפל: העבירה מידע למפרסמים דרך אפליקציות iPad ו-iPhone

זאת ללא הסכמת הלקוחות ■ ‏"אפליקציות מסוימות אפילו מוסרות מידע נוסף בתשלום לגופי הפרסום, כגון מיקומו הגיאוגרפי של המשתמש, מינו, מוצאו האתני, הכנסתו ונטייתו המינית"

‎‎אפל , יצרנית ה-iPhone וה-iPad, מואשמת בכך שהתירה לאפליקציות במכשירים אלה להעביר מידע על אודות לקוחותיה לרשתות פרסום מקוונות. זאת, מבלי לקבל את הסכמתם.

האפליקציות של החברות ‏Pandora, Dictionary.com‏, ‏The Weather Channel‏ ואחרות הן נתבעות לצידה של אפל, שחנות האפליקציות היא שלה.

בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה בשבוע שעבר לבית משפט בסן-חוזה שבמדינת קליפורניה נטען, כי ה-iPad ו-iPhone של אפל מצוידים בטכנולוגיה בשם ‏UDID‏ שאינה ניתן לחסימה על-ידי המשתמשים, ואוספת מידע עליהם.

ה-‏UDID‏ מאפשר לרשתות פרסום מקוונות לדעת אילו אפליקציות מורידים המשתמשים, באיזו תדירות הם עושים בהן שימוש ולכמה זמן.

‏"אפליקציות מסוימות אפילו מוסרות מידע נוסף בתשלום לגופי הפרסום, דוגמת מיקומו הגיאוגרפי של המשתמש, מינו, גילו, מוצאו האתני, הכנסתו, נטייתו המינית והשקפתו הפוליטית", צוין בבקשה.

עוד נטען כי העברת המידע לרשתות הפרסום המקוונות היא מעשה הונאה ועבירה על חוקי הגנת הפרטיות הפדרליים. התביעה שואפת לייצג כל משתמש ב-iPad או ב-iPhone שהוריד אפליקציה אל המכשיר החל מה-1 בדצמבר 2008 ועד לשבוע שעבר. דוברת מטעם אפל לא הגיבה לידיעה. ‏‎‎‏