ארקו על סף רכישת מלרג: בעלי האג"ח יקבלו 49% מהמניות

בנוסף, ארקו מציעה כעת לבעלי האג"ח הקצאה של 10 מ' ש' שישמשו לכל פעילויות החברה, סדרת אג"ח חדשה של 70 מיליון שקל ל-7 שנים וכ-90% השתתפות ברווחים

חברת ארקו הגישה את הצעתה האחרונה להסדר עם בעלי האג"ח של חברת מלרג , שנכנסה להקפאת הליכים, והיא מציעה כעת לבעלי האג"ח 49% ממניות החברה, הקצאה של 10 מיליון שקל שישמשו לכל פעילויות החברה, סדרת אג"ח חדשה של 70 מיליון שקל ל-7 שנים בריבית 0 וכ-90% השתתפות ברווחים עתידיים מחובות לקוחות קיימים.

ההסדר המוצע יובא להכרעת אסיפות בעלי האג"ח מחר (ד') ומחרתיים וככל הנראה צפוי לו רוב באסיפות. עם אישורו של ההסדר, ארקו תהפוך לבעלת השליטה במלרג ותפעל להגשמת הפוטנציאל העסקי הקיים בפרויקטים של מלרג ותפעל להשגת פרויקטים נוספים עבור החברה.

החוב האג"חי של מלרג כלפי הנושים נאמד בכ-100 מיליון שקל, מהם הם יקבלו כעת, על פי ההסדר המוצע, כ-70% בסדרת אג"ח חדשה (סדרה ג') שתיפרע רק ממקורות ההסדר. אם מקורות ההסדר יניבו יותר מ-70 מיליון שקל יהיו בעלי האג"ח זכאים ל-90% מהרווחים.

נאמן חברת מלרג, רו"ח חן ברדיצ'ב, הציע לבעלי האג"ח לקבל הצעה של משקיע חיצוני בחברה כדי לשמור על החברה כעסק חי, וטען כי ניתן להפעיל את החברה באופן שיבריא אותה ויסב לבעלי האג"ח רווחים עתידיים. ההצעה של ארקו, שבשליטת אריק קוטלר, אכן כוללת גם הצעה לבעלי האג"ח של מלרג לאפסייד עתידי בדמות השתתפות ברווחים בשיעור שינבעו מעודף הסכומים שיתקבלו ממקורות ההסדר לאחר פירעון מלוא הקרן והריבית בגין האג"ח החדשה.

עד כה העמידה ארקו למלרג מימון הביניים המאפשר את המשך פעילותה העסקית של מלרג ב-17 הפרויקטים אותם היא מבצעת ושמירה על שלמותם של נכסי החברה. מימון הביניים מממן את ההון החוזר של החברה בעת הקפאת ההליכים עד לאישור הסדר נושים. עד היום כבר הועברו לחברה כ-6 מיליון שקל מתוך סכום זה.

ארקו החזקות עוסקת בתחומי הפיננסים, בעיקר באמצעות מימון ביניים (Mezzanine Finance), נדל"ן לייזום ונדל"ן להשקעה. הקבוצה נמצאת בתהליכי בחינה של הזדמנויות עסקיות שונות בעיקר בתחום הנדל"ן.