המוסדיים אישרו: רמי נאור יקבל 5.7 מ' ש' בדלק נדל"ן

המוסדיים גיבו את יצחק תשובה ותמכו היום ברוב גדול באישור תנאי ההעסקה של חתנו, רמי נאור, בחברת דלק נדל"ן שבשליטתו ■ נאור מונה ליועץ מיוחד לחברת הנדל"ן

המוסדיים גיבו את יצחק תשובה ותמכו היום ברוב גדול באישור תנאי ההעסקה של חתנו, רמי נאור, בחברת דלק נדל"ן שבשליטתו. נאור מונה ליועץ מיוחד לחברת הנדל"ן, ויפעל למימוש נכסיה בקנדה תמורת 0.36% מהיקף עסקת המכירה, ותשלום בשיעור של 4.5% מההפרש שבין מחיר המכירה לבין השווי בספרים. עלות העסקתו של נאור תעמוד על 5.7 מיליון שקל לכל היותר עבור תשעה חודשי עבודה - מנובמבר 2010 עד יולי 2011.

נאור נשוי לגל, בתו של תשובה, אדריכלית במקצועה. מאז אפריל 2004 הוא העניק שירותי ייעוץ לדלק בלרון (חברה בת של דלק נדל"ן), והשתכר כ-75 אלף שקל בחודש עבור 66% משרה. בנוסף זכה נאור לתשלום של 10.4 מיליון שקל בשנים 2006 ו-2007 מחברת דלק בלרון, במסגרת מענק מיוחד. בסך-הכול הוא קיבל 17.2 מיליון שקל מדלק נדל"ן עד חודש יולי האחרון - אז הודיע על התפטרותו מהחברה.

כיוון שמדובר בעסקת בעלי עניין היה צורך בתמיכה של לפחות שליש מבעלי המניות שאינם מוגדרים כבעלי עניין אישי. בנק הפועלים, המחזיק ב-9.7% ממניות דלק נדל"ן, הודיע בתחילת החודש בהמשך לפניית רשות ניירות ערך, שהוא אינו מתכוון להשתתף באסיפת בעלי המניות שהתקיימה היום. המוסדיים שאישרו היום את ההתקשרות, הסתמכו על חוות דעת של חברת הייעוץ אנטרופי.

דלק נדל"ן הציגה בתחילת החודש תוכנית אסטרטגית לעמידה בהחזר חובות של כ-1.8 מיליארד שקל בתוך שנתיים, מתוך יתרת חוב ענקית של כ-20 מיליארד שקל. התוכנית כוללת את מכירת כל נכסיה בישראל ובקנדה, במקביל להנפקת זכויות וגיוס אג"ח מגובה בביטחונות.

דלק נדל"ן, שבניהולו של ערן מיטל, פועלת בתחום הנדל"ן המניב בצפון אמריקה ובמערב אירופה, באמצעות החברה בת DGRE, ובתחום הנדל"ן למגורים בישראל באמצעות אלעד ישראל.

השבוע מימשה החברה את מניותיה בחברת הנדל"ן ויתניה תמורת 164 מיליון שקל, לטובת קבוצת רוכשים בראשות קבוצת הראל ופליינג קרגו. לאחר השלמת מכירת המניות הודיעה היום דלק נדל"ן על העברת 80 מיליון שקל לקבוצת הפניקס לצורך פירעון החוב. יתרת החוב להפניקס עומדת על 65 מיליון שקל. השעבוד על מניות ויתניה שניתן לטובת הפניקס, שוחרר.