בקרוב אצלנו? בצל הפגנות - בוטלה התייקרות דלק בבוליביה

הנשיא איוו מוראלס הודיע כי החליט לבטל את נטל המס שהיה אמור להביא לייקור הדלקים, זאת לאחרשהמונים גדשו את רחובות הבירה לה-פז וקראו להדיחו

זה מה שנקרא מחאה מוצלחת: ההמונים שגדשו בימים האחרונים את בירת בוליביה לה-פז במטרה למחות על ההתייקרות הצפוייה במחירי הדלקים בשל מס ממשלתי, הצליחו להביא היום את הנשיא איוו מורלס לסגת מעמדתו ולהודיע: ההתייקרות מבוטלת.

למפגינים, אגב, הייתה סיבה טובה מאוד להתרגז - ההתייקרות במחירי הדלקים עליה הודיעה הממשלה ביום א' האחרון הייתה בשיעור חסר תקדים של 73% במחירי הבנזין ולא פחות מ-83% במחירי הדיזל. עם זאת, במידה ותהיתם, המחיר אותו ביקשה לקבוע הממשלה עבור ליטר בנזין עדיין נמוך משמעותית מזה הקבוע בישראל - המחיר עליו הכריז הנשיא טרם הביטול היה 92 סנט לליטר שהם כ-3.3 שקל, לעומת מחיר של 7.14 לליטר בנזין בישראל החל מהיום.

נציין כי מחירי הבנזין בבוליביה הוקפאו בשש השנים האחרונות, ועל פי בכירים בממשל - המשטר בלה-פז משלם לא פחות מ-380 מיליון דולר כל שנה כדי לסבסד את עלויות הדלקים במדינה.

ההפגנות החמורות של הימים האחרונים, בהם גם נפצעו עשרות בני אדם, הביאו כאמור לנסיגה מלאה של הנשיא מהצעדים האמורים "עד להודעה חדשה".