רגע אחרי "לוויתן": לנדאו ורוטלוי מכרו מניות רציו ב-15 מ' ש'

ימים ספורים אחרי הדיווח על תוצאות הקידוח "לוויתן" ■ גיל בשן מ-IBI: "מחירי המניות לא זולים וזה מניע בעלי עניין לצאת ולממש"

חברת חיפושי הנפט, רציו , המחזיקה ב-15% מקידוח "לוויתן" מדווחת היום (א') כי בעל העניין לאנדלן השקעות מכר החזקות בחברה בהיקף של בכ-15 מיליון שקל. לאנדלן היא חברה הנמצאת בשליטת משפחות לנדאו ורוטלוי, בעלי השליטה ברציו.

נזכיר כי בשבוע שעבר דווחו תוצאות "לוויתן" לפיהן התאמתו התחזיות ומאגר הגז הענקי "לוויתן" מכיל כ-16 טריליון רגל מעוקב (‏TCF‏) של גז טבעי. מדובר בכמות הכפולה מזו שנמצאה בתגלית "תמר". לאור הנתונים, מהווה הקידוח תגלית גז טבעי - ולמעשה התגלית הגדולה ביותר מסוגה בהיסטוריה של קידוחי הגז בישראל.

במבט אל העתיד, מסרו השותפויות: "בכוונת השותפים בקידוח להמשיך ולבחון אפשרויות שונות לייצוא של הגז הטבעי שנתגלה, לרבות באמצעות צנרת ו/או גז טבעי נוזלי".

רציו המחזיקה במאגר "לוויתן" יחד עם השותפויות דלק קידוחים ואבנר, בעלת שווי שוק של 3.6 מיליארד שקל. שיעור ההחזקה של לאנדלן השקעות ברציו יהש, לאחר המכירה עומד על 17.31%.

גיל בשן, אנליסט האנרגיה של IBI אמר בשיחה עם "גלובס", כי מחירי המניות לא זולים וזה מניע בעלי עניין לצאת ולממש. "מחירי מניות האנרגיה נוחים למימוש ולכן אפשר לראות בעלי עניין פעילים יותר", אמר בשן.