בית המשפט אישר למכור את נכסיו של ניק לוין בישראל

‏לוין הוא איש עסקים אנגלי יהודי שהסתבך בחובות אדירים וחייב לנושיו, כולל בישראל, כ-200 מיליון ליש"ט לפי הערכות שונות

‎‎בית המשפט המחוזי בירושלים התיר היום (א') לרו"ח לואיז בריטן, הנאמנת על נכסיו של איש העסקים והברוקר האנגלי ‏ניק (ניקולס) לוין‏, לממש את נכסיו של לוין בישראל, הכוללים בין היתר דירה בעיר אילת הרשומה על-שם הוריו של לוין ורכוש יוקרתי המצוי בווילה בהרצליה-פיתוח.

‏באשר לדירה באילת, השופט דוד מינץ קבע כי למרות שהועברה לרשות הוריו של לוין, הרי שהדבר נעשה בסמוך להכרזתו של לוין כפושט-רגל, ולכן ניתן לממשה.

"כאשר מדובר בהסכמים שנעשים בין בני משפחה בסמוך להליכי כינוס ופשיטת-רגל, במסגרתם מועברים נכסים - הנטל המוטל על בני המשפחה להוכיח כי בזמן שנעשתה ההענקה היה המעניק כשר-פירעון הוא מוגבר. במקרה זה לא רק שההורים לא הרימו את הנטל במידה זו, אלא שהם אף לא טענו דבר בעניין", הסביר השופט את החלטתו.

‏השופט התיר, כאמור, לממש גם את המטלטלין של לוין שנמצאים בווילה בהרצליה שרשומה על-שם אשתו של לוין, טרייסי לוין.

"למעט חפציה האישיים של טרייסי לוין, מחצית הזכויות במיטלטלין שבוילה שייכות לחייב, ולכן אני מתיר לנאמנת לממש את המיטלטלין המצויים בווילה, כשמחצית הכספים שיתקבלו כתוצאה ממימושם יועברו למשיבה", קבע מינץ.

בקשה למימוש הוןילה עצמה, אותה רכש לוין בעבור יותר מ-5 מיליון דולר ושרשומה עליה משכנתא של הבנק הבינלאומי, נדונה בימים אלה בהליך משפטי נפרד.

‏לוין הוא איש עסקים אנגלי יהודי שהסתבך בחובות אדירים וחייב לנושיו, כולל בישראל, לפי הערכות שונות, כ-200 מיליון ליש"ט. לוין נהג לשהות בישראל חודש בשנה, ושמו נודע ברבים בעקבות פרסומים, לפיהם הוא ניהל כספים עבור מנהל מכבי תל-אביב בכדורסל שהתאבד, מוני פנאן.

‏את הוריו של לוין מייצג עו"ד רוי בר קהן; את טרייסי לוין - עו"ד יוסף בנקל; כונס הנכסים בישראל מיוצג באמצעות עו"ד איתן ארז; ורו"ח אהרון זוהר משמש ככונס הנכסים הישראלי לנכסיו של לוין.