מיטב: מניות הגז יצנחו ב-20% אם יתקבלו המלצות ששניסקי

ליאור כרמון, סמנכ"ל קרנות נאמנות במיטב: "קידוחי שרה ומירה בעלות פוטנציאל גבוה יותר מהמתומחר בשוק. ההסתברות שגז פרום או חברה בינ"ל אחרת תכנס לאזור עלתה מאוד"

ההמלצות הסופיות של ועדת ששינסקי יתפרסמו בימים הקרובים. ליאור כרמון, סמנכ"ל קרנות נאמנות בבית ההשקעות מיטב, אומר היום בסקירה קצרה שפרסם כי "בהנחה שיוחלט על גובה מס של 50% המחירים היום מעט גבוהים מהיעד שלנו".

בהנחה והמלצות הועדה יתקבלו במלואן צפויות המניות הרלוונטיות המחזיקות בלוויתן לרדת בשיעור של עד 20%. במידה והועדה תחריג את מאגר תמר - זה כמובן טוב לישראמקו יהש . כל זאת בהנחה שאין נפט כמובן, כאשר הערפל בנושא צפוי להתפזר תוך חודשיים-שלושה, אומר כרמון.

"במידה ולא יתגלה נפט שוב אנחנו צפויים לראות ירידות שערים. מבחינת המשקיעים נדרשת כרגע סבלנות שכן התנודתיות תהיה גבוהה בתקופה הקרובה. קידוחי שרה ומירה לדעתי בעלות פוטנציאל גבוה יותר מהמתומחר בשוק. במידה וגזפרום או חברה בינ"ל אחרת תתעניין ברכישה אסטרטגית של אחד המאגרים יתכן ונראה קפיצה נוספת במחיר הני"ע. לדעתי, ההסתברות שגז פרום או חברה בינ"ל אחרת תכנס לאזור עלתה מאוד בעקבות הפרסום אתמול", אומר כרמון.

היום, נזכיר, כינס בית ההשקעות כלל פיננסים מסיבת עיתונאים וסיפק תחזיות והערכות לשנת 2011. יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים ברוקראז', אמר: "היינו מאוד אופטימיים על תחום הגז והנפט ויש לזכור כי הוא מהווה 7% מת"א 100". לדבריו, "זה תחום מסוכן ותנודתי אבל אין להתעלם מהפוטנציאל: התפתחותה של תעשייה עתירת רווחים, מזומנים ודיבידנדים שתצמח במהירות בשנים הקרובות".

בן זאב העריך כי צריכת הגז בישראל תשלש את עצמה בתוך עשור ואמר: "מהפיכת הגז הטבעי כבר כאן". בן זאב צינן מעט את ההתלהבות, עם זאת, כשאמר: "תוצאות החיפושים עלולות לאכזב ביחס לציפיות, יידרש פיתוח תשתיות ושווקי ייצוא למימוש הפוטנציאל הרב ויישום המלצות ועדת ששניסקי במלואן מהווה גורם סיכון למשקיעים". בן זאב המליץ למשקיעים להחזיק במניות הסקטור מעל למשקלו בבורסה תוך התחשבות בסיכון ופיזור בין מספר מניות "המניה המועדפת שלנו בתוך הסקטור, היא חד משמעית מניית אבנר .