בעיתונות החרדית חוגגים אישור התקציב: "נתניהו שילם עד השקל האחרון"

יו"ר ועדת הכספים משה גפני: "התקציב מסדיר את הנושאים הכספיים של הציבור החרדי בכל התחומים" ■ שר הפנים אלי ישי: "עם הישגים מרשימים כאלה לא יכולנו שלא לתמוך בתקציב"

בתקשורת החילונית מתלוננים הפוליטיקאים החרדים על שמציגים אותם כסחטנים ורודפי תקציבים, אבל בתקשורת החרדית חגגו הפוליטיקאים החרדים בסוף השבוע בגלוי שורה של ניצחונות תקציביים. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר לשורת כלי תקשורת שמדובר בתקציב הטוב ביותר לחרדים מעולם, ואילו שר הפנים אלי ישי (ש"ס) אמר ש"עם הישגים מרשימים כאלה לא יכולנו שלא לתמוך בתקציב".

גפני אמר לביטאון מפלגתו "יתד נאמן" כי "אין כל ספק שמדובר בתקציב הטוב ביותר שאושר אי פעם בכנסת עבור הציבור החרדי והוא מסדיר את הנושאים הכספיים של הציבור החרדי בכל התחומים". לעיתון החרדי "משפחה" אמר גפני: "עבור הציבור החרדי זה התקציב הטוב ביותר שהוגש אי פעם".

לטענת יתד נאמן, "ההישג הגדול ביותר הוא הכנסת כל תקציב הישיבות לראשונה לבסיס התקציב". מדובר בסכום של יותר ממיליארד שקל. יתד מציין כי "התקציב שאושר כולל גם את תקציב הבטחת ההכנסה לאברכים והסדרת כל תקציבי החינוך החרדי לסוגיו... החוק שאושר אינו כולל את הקפאת התוספות לקצבאות הילדים".

"נתניהו שילם עד השקל האחרון"

העיתון "משפחה" מציין ש"תקציב החינוך העצמאי של אגודת ישראל צפוי לצמוח ב-182 מיליון שקל נוספים, ותקציב רשת מעיין החינוך התורני המסונפת לתנועת ש"ס יצמח ב-60 מיליון שקל נוספים. הפרשן החרדי יעקב ריבלין כותב בעיתון בקהילה: "נתניהו שילם עד השקל האחרון".

שר הפנים טען בביטאון מפלגתו "יום ליום": "כל מה שהבטחנו קיימנו. תוספת לקצבאות הילדים, הבטחת הכנסה לאברכים, לישיבות, למוסדות תורניים, לחינוך התורני". ישי התגאה גם בתוספת תקציב למערך הכבאות.

מנכ"ל חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, אמר בתגובה: "משמעות החגיגות של ישי וגפני אחת - סיבוב נוסף של סחיטת הקופה הציבורית שמשלמי המסים נאלצים לשאת על גבם ומכיסם, בניגוד לרצונם. הממשלה מוכרת את עתיד המשק בנזיד שלטון". לדברי רגב, "זה תקציב שמאפשר לאברכים להמשיך לא לעבוד, מעודד מוסדות חרדים לא ללמד ליב"ה ומעמיק את העוני והבורות. זה פיגוע ארוך טווח במשק הישראלי". רגב קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר האופוזיציה ציפי לבני "לשים קץ לסחיטת התקציבים האינסופית של גפני, ישי ושותפיהם על ידי הקמת ממשלה אזרחית עכשיו".

ירח טוקר, יועץ התקשורת של גפני, מסר בתגובה: "גפני אמר במליאת הכנסת ובראיונות בכל כלי התקשורת שהתקציב הנוכחי הוא הטוב ביותר שהיה במדינת ישראל ב-20 השנים שבהן הוא מכהן בכנסת. גפני אמר זאת לגבי כלל אזרחי המדינה, ואכן, גם החרדים הם אזרחי ישראל".

רועי לחמנוביץ', יועץ התקשורת של ישי, מסר בתגובה: "שר הפנים, אלי ישי, גאה בכך שסחט כסף למערך הכבאות במדינת ישראל, גאה בכך שסחט כסף למינהל לשלטון מקומי וגאה בכך שימשיך לסחוט כסף לכלל אזרחי מדינת ישראל".