גדעון תדמור: "תמר" לא מסוגל לחתום על חוזה משמעותי

גלובס tv מנכ"ל דלק אנרגיה, בראיון לגלובס TV: "במידה ומסקנות ששינסקי תישארנה בעינן - יהיה לכך אפקט שלילי ביותר על תעשיית חיפושי הנפט והגז בישראל"

גדעון תדמור, מנכ"ל חברת דלק אנרגיה, דיבר היום בראיון לגלובס TV על המסקנות המסתמנות של ועדת ששינסקי ומה שצפוי לקרות לאחר פרסומן.

"במידה והמסקנות תשארנה בעינן וכל הסימנים הם שאם יהיו שינויים, הם יהיו שינויים מינוריים, יהיה לכך אפקט שלילי ביותר על תעשיית חיפושי הנפט והגז בישראל ובאופן ספציפי גם על פרויקט 'תמר'. למעשה פרויקט 'תמר' לא היה מסוגל לחתום על חוזה מאוד משמעותי שלפי דיווחי החברה לישראל יכול להגיע ל-10 מיליארד דולר בהכנסות".

זאת, "אך ורק משום העובדה שוועדת ששינסקי יצרה חוסר ודאות, גם עסקי וגם אמוני, שלא אפשר לקחת התחייבויות. זה נזק אדיר. הכסף הזה בעצם נלקח מאזרחי המדינה ואני חושב שמה שעלה כאן בוועדה, זה שמישהו צריך לבדוק את זה. אני רואה בהחלטה של הוועדה היום לפנות למבקר המדינה בבקשה לבדוק את כל ההליכים שקדמו להקמת ועדת ששינסקי, את התנהלות הוועדה, ומה שנגזר ממנה".

עוד אומר תדמור כי "אני חושב שזה מטיל צל כבד ביותר על ההתנהלות הזאת וטוב שהדבר הזה ייבדק מוקדם ככל הניתן. גם כך לא היתה נהירה של חברות רב לאומיות. החברה המשמעותית היחידה היא נובל משנת 98'. אחרים שהיו כאן, ברחו ואין ספק שהפגיעה באמון של המשקיעים, כמו באמון של הבנקים הזרים במערכת השלטונית הישראלית בכך שפותחים הסכמים קיימים, זו פגיעה חמורה ביותר באמון שמישהו צריך לבדוק את השלכות הרוחב והעומק של הבדיקה הזאת, לא רק לסקטור הזה, גם לסקטורים אחרים".