נותנים גז: קפריסין תחלק רישיונות קידוחי נפט וגז ב-2011

דירקטור ברשות האנרגיה הקפריסאית: "שני בלוקים בקצה המזרחי ביותר של איזור שטחי החיפוש, אשר נותרו מחוץ לסבב החלוקה הראשון שארע בשנת 2007 - ייכללו בסבב השני"

בכיר בתחום האנרגיה בקפריסין אמר היום (ג') ל"בלומברג" כי קפריסין תקדם את הסבב השני של חלוקת רשיונות חיפושי גז ונפט בחופיה הדרומיים במחצית השניה של 2011.

שטחי האקספלורציה של האי הפרושים על פני 13 בלוקים בשטח 51 אלף קמ"ר. סולון קסיניס, המשמש כדירקטור ברשות האנרגיה הקפריסאית אמר היום במייל כי "שני בלוקים בקצה המזרחי ביותר של איזור שטחי החיפוש, אשר נותרו מחוץ לסבב החלוקה הראשון שארע בשנת 2007 - יכללו בסבב השני.

נובל אנרג'י קיבלה באוקטובר 2008 את זיכיון החיפוש בבלוק 12 שבשטח המים הכלכליים של קפריסין לביצוע אקספלורציה בשטח של 800 אלף אקרים שהם 1,250 מייל רבוע בבלוק הגובל למיים הטריטוריאליים של ישראל, בהם נמצאו שדות גז מאסיביים בקרקעית הים.

נזכיר כי לדלק אנרגיה קיימת אופציה להצטרף לנובל אנרג'י בקידוחיה בקפריסין. בראיון שנערך ב"רויטרס" בחודש אוקטובר אמר גדעון תדמור, מנכ"ל החברה "יש לנו אופציה להיכנס ב-30% (באמצעות דלק קידוחים ואבנר המוחזקות ע"י דלק אנרגיה) לחיפושים בקפריסין. בהחלט ייתכן שנממש את האופציה הזו - זה משהו שביד שלנו". לדברי תדמור, "גודל אתרי החיפוש בקפריסין גדולים יותר מאלה של ישראל".