ארה"ב: מספר הבקשות לפשיטת-רגל עלה ב-2010 ב-9%

מספרם של הצרכנים האמריקנים שעתרו לקבל מעמד של פושט-רגל הגיע ל-1.53 מיליון, המספר הגבוה ביותר מאז 2005 ■ הצפי היה ל-1.6 מיליון

מספר הצרכנים האמריקנים שעתרו לקבל מעמד של פושט רגל עלה אשתקד ב-9% לעומת 2009, והגיע ל-1.53 מיליון, על פי נתוני המכון האמריקני לפשיטת רגל (ABI), שצפה כי ב-2010 יגיע מספר פשיטות הרגל ל-1.6 מיליון.

ברבעון האחרון הואט קצב הגידול במספר העתירות למעמד פושט רגל, ובאוקטובר ונובמבר היה מספר העתירות קטן לעומת החודשים המקבילים אשתקד, על פי ABI. ההאטה לקראת סוף השנה נבעה מכך שמספר גדול יותר של צרכנים הקטינו את חובותיהם וקיצצו בהוצאות, אמר היום (ג') מנכ"ל ABI, סמואל ג'יי. ג'רדנו בראיון. "לדעתי היתה ירידה במספר האנשים החשופים לאפשרות של האירוע הכלכלי האולטימטיבי הזה", אמר ג'רדנו.

מספר האנשים שעתרו לקבל מעמד של פושט רגל ב-2010 היה הגבוה ביותר מאז 2005, השנה שבה אישר הקונגרס הצעת חוק שמקשה יותר על אנשים פרטיים לפרוע חובות בחסות בית המשפט, אמר ג'רדנו. הוא הוסיף שמספרן של עתירות כאלה עלול להמשיך ולגדול בשנה הבאה.

בדצמבר גדל הייצור בארה"ב בקצב המהיר ביותר בתקופה של שבעה חודשים, והמכירות הקמעונאיות בתקופת החגים ב-2010 זינקו ב-5.5% - הביצוע הטוב ביותר מאז 2005, על פי שני דו"חות. ייתכן שמספר המועסקים בדצמבר יעלה ב-140 אלף, על פי התחזית הממוצעת של אנליסטים שנסקרו בידי בלומברג לקראת הדו"ח שיפרסם משרד התעסוקה ב-7 בינואר. ייתכן ששיעור האבטלה ירד מ-9.8% ל-9.7%.

מדד הייצור של המכון לניהול אספקה עלה בחודש שעבר לרמה של 57 נקודות, לעומת 56.6 נקודות בנובמבר, דיווח היום (ג') המכון. נתוני המכירות הקמעונאיות בתקופת החגים מבוססות על דו"ח ספנדינג פאלס של מסטרקארד אדוויסורס, שאומדת את המכירות באמצעות כל צורות התשלום.