טושיבה נכנסת לשוק הטאבלטים: תשיק מחשב לוח ב-2011

המוצר יגיע עם צג בגודל 10 אינץ', והוא יתבסס על מערכת האנדרואיד של גוגל ■ בטושיבה הבטיחו כי המחירו יהיה שווה פחות או יותר למחיר האייפד, שמתחיל ב-499 דולר

יצרנית האלקטרוניקה טושיבה הודיעה כי גם היא נכנסת אל תוך הזירה הצפופה והסוערת של שוק הטאבלטים (מחשבי לוח) והמוצר הראשון מתוצרתה בתחום עתיד עתיד לעלות על המדפים במהלך המחצית הראשונה של השנה. גודלו של צג הטאבלט החדש יהיה 10 אינץ', והוא יתבסס על גרסת הטאבלט של מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, Honey Comb.

בטושיבה הבטיחו כי מחירו של המוצר החדש יהיה שווה פחות או יותר למחירו של האייפד של אפל, שמתחיל ב-499 דולר. בדומה לטאבלטים אחרים, עתיד המכשיר לנגן סרטי וידיאו ב-HD, לאפשר גלישה באינטרנט, קריאה בספרים אלקטרוניים ומשחקי וידיאו. קהל היעד העיקרי של המכשיר יהיה המגזר הצרכני. עוד נמסר מטושיבה כי הטאבלט החדש יצויד במעבד מדגם Tegra של חברת Nvidia, מצלמה קדמית ואחורית, וכי החיבור שלו לאינטרנט יתבסס על רשת WiFi ולא על רשת סלולרית.

מנהל טושיבה בארה"ב, ג'ף בארני, הבהיר כי הטאבלט החדש הוא רק סנונית ראשונה בסדרה שלמה של טאבלטים שמתכננת החברה להוציא. "אנחנו רוצים להיכנס לקטגוריה הזו עם משפחה שלמה של טאבלטים", אמר בארני. טושיבה תציג לראשונה את הטאבלט החדש בכנס האלקטרוניקה הבידורית (CES), שייפתח בסוף השבוע בלאס וגאס.

טושיבה מצטרפת לשלל חברות שכבר הכריזו על כוונתן להשיק טאבלטים לשוק הצרכני, בהם יצרנית הבלקברי, RIM; HP, מוטורולה ואחרות. בתוך כך, דיווח בלוג הטכנולוגיה Engadget כי יצרנית האלקטרוניקה שארפ תחל בשיווק טאבלט מתוצרתה, הנקרא גלאפגוס, בארה"ב, זאת לאחר שהמכשיר עבר את כל הבדיקות וקיבל את האישורים הדרושים מרשות התקשורת הפדרלית האמריקנית (FCC).