פך השמן של מרתון: רווח של 8 מיליון ש' נוספים מפרוטליקס

הקרן רשמה ב-2009 רווח של כ-96 מ' ש' ממכירת מניות בחברת התרופות

קרן ההשקעות הבורסאית מרתון ממשיכה ליהנות מהשקעתה המוצלחת מאוד בחברת פרוטליקס . הקרן הודיעה היום (ג') לבורסה על מכירת מניות נוספות של פרוטליקס במהלך הרבעון האחרון של 2010. בעקבות המימוש צפויה קרן מרתון לרשום רווח כולל של קרוב ל-8 מיליון שקל, מהם כ-3.5 מיליון שקל בדוחות הרבעון הרביעי. היתר ייכלל בדוחות הרבעון הראשון של 2011.

לאחר המכירה מחזיקה מרתון 3.3% מהון המניות של פרוטליקס - החזקה בשווי של כ-28 מיליון דולר (שווי השוק של מרתון, שהיא בעלת החזקות נוספות, עומד על 110 מיליון שקל). נזכיר שבשנת 2009 הקרן הרוויחה כ-96 מיליון שקל ממכירת החזקות בפרוטליקס.

פרוטליקס, שבניהולו של דוד אביעזר, נרשמה באחרונה למסחר בבורסה המקומית לצד המסחר בבורסת AMEX בניו יורק. שווי השוק שלה הוא 845 מיליון דולר, לאחר עלייה של כ-80% במחיר המניה בתקופה של שבעה חודשים.

החברה מכרמיאל פיתחה טכנולוגיה לייצור חלבונים בתאי צמח, ומתמקדת היום בפיתוח ושיווק של תרופה למחלת הגושה שמופקת בתאי צמח הטבק. לפרוטליקס יש הסכם אסטרטגי עם פייזר לשיווק התרופה. החברה ממתינה לאישור ה-FDA, מינהל המזון והתרופות של ארה"ב, לשיווק התרופה. בקיץ האחרון הודיע ה-FDA לפרוטליקס, כי תאריך היעד הקובע לאישור התרופה הוא 25 בפברואר 2011, בעוד שהציפיות היו לאישור כבר באוקטובר 2010.

מרתון הוקמה כקרן הון סיכון ב-1993 על-ידי קבוצת משקיעים, שכללה את מוטי גורה, אודי רקנאטי, קובי ריכטר ושלמה ברק, וגייסה 56 מיליון שקל בהנפקה ציבורית לטובת השקעות בטכנולוגיה. בתחילת שנות ה-2000 רכש יצחק תשובה את השליטה בה, וב-2004 היא נמכרה ל-ISRI, שבבעלות רפאל סילמן, יצחק רוזן ושרון תוסיה-כהן, לפי שווי של 66 מיליון שקל. כיום מחזיקה ISRI ב-38.6% ממרתון.

למרתון יש החזקות בחברות סולקון, שמייצרת מתנעים רכים למנועים לתעשיות כבדות; ובכרומת שעוסקת בטיפולים תרמיים למתכות. לאחרונה השקיעה מרתון בחברת ביומד נוספת, די.אן.איי ביומד, שנסחרת בבורסה בשווי 38 מיליון שקל. מרתון הזרימה 6 מיליון שקל לחברה תמורת כ-18% ממניותיה. די.אן.איי, שבשליטת מני מור וזאב ברונפלד, מחזיקה בחברת ביומד שפיתחה מוצר לאבחון אוסטיאופורוזיס. ברונפלד מכהן גם כיו"ר פרוטליקס.