נתניהו במכתב רשמי לאובמה: הענק חנינה לג'ונתן פולארד

(עדכון) - רה"מ לנשיא ארה"ב: "לאור העובדה שפולארד נמצא בכלא כבר 25 שנה, אני סבור כי בקשת חנינה חדשה היא בהחלט ראויה" ■ חברי הכנסת תמכו במהלך ברוב של 43 כנגד 25

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר היום (ג') בקשה רשמית לנשיא ארה"ב ברק אובמה לחון את ג'ונתן פולארד, הכלוא בארה"ב כבר למעלה מ-25 שנים. נתניהו נימק בבקשתו לאובמה כי עבר זמן רב מאז נכלא פולארד, שהורשע בריגול למען ישראל. נתניהו הסביר במכתבו כי פולארד כבר ריצה את עונש,ו וכעת יש לשחררו.

חברי הכנסת שהצביעו הערב על הודעת נתניהו בנוגע לפולארד תמכו בה ברוב של 43, לעומת 25 שהתנגדו ואחד שנמנע.

להלן המכתב המלא ששלח נתניהו לאובמה:

"בשם העם בישראל, אני פונה אליך בבקשת חנינה עבור יונתן פולארד.

"בזמן מעצרו פעל יונתן כסוכן של ממשלת ישראל. אף על-פי שישראל בשום אופן לא כיוונה את מאמציה המודיעיניים נגד ארה"ב, היא פעלה באופן שגוי ובלתי מקובל לחלוטין. הן מר פולארד והן ממשלות ישראל הביעו פעמים רבות חרטה על פעולות אלה, וישראל תמשיך לדבוק בהתחייבותה שמעשים כאלה לא יישנו לעולם.

"כפי שאתה יודע, אדוני הנשיא, העליתי את עניין שחרורו של יונתן פולארד פעמים רבות בדיוניי עם ממשלך ועם ממשלים קודמים. שורה של ראשי ממשלה ונשיאים ישראלים ביקשו אף הם מקודמיך חנינה עבור מר פולארד.

"לאור העובדה שיונתן פולארד נמצא בכלא כבר 25 שנה, אני סבור כי בקשת חנינה חדשה היא בהחלט ראויה. אני יודע שפקידים אמריקנים בכירים לשעבר הבקיאים בנושא שותפים להשקפה זו, כמו גם חברי קונגרס רבים.

"למיטב הבנתנו, יונתן פולארד ריצה עונש ארוך יותר מכל אדם אחר שהורשע בעבירות דומות - ואף יותר מתקופת המאסר שדרשה התביעה במסגרת הסדר הטיעון שלו. יונתן שילם מחיר כבד על פעולותיו, ומצבו הבריאותי התדרדר משמעותית.

"אני יודע שארה"ב היא מדינה המושתתת על הגינות, צדק ורחמים. מכל הטעמים הללו, אני מבקש במלוא ההערכה כלפיך שתשקול בחיוב בקשת חנינה זו. עם ישראל תמיד יהיה אסיר תודה לך".