איזה חלום: 2 זוכים ב-355 מ' ד' בהגרלת הלוטו בארה"ב

הסיכויים לזכייה הם 1 ל-176 מיליון ■ את הזכייה, לאחר תשלום מס, ניתן לקבל בסכום חד-פעמי של 224 מיליון דולר או ב-26 תשלומים שנתיים

שני זוכים, אחד מוושינגטון ואחד מאיידהו, גרפו את הפרס בהגרלת הלוטו מגה-מיליונס השלישית בגודלה אי פעם בארה"ב - 355 מיליון דולר.

מהמרים עמדו אתמול (ג') בתור בדוכני עיתונים ובתחנות דלק ב-41 מדינות ובוושינגטון הבירה, בתקווה לזכות בפרס.

"הסיכויים הם 1 ל-176 מיליון", אמרה קרוליין הייפמן, אחת מדוברות חטיבת הלוטו של מדינת ניו יורק. "אבל המון אנשים כבר הצליחו בעבר".

הזוכים יוכלו לקבל את הפרס בשתי דרכים: סכום חד-פעמי של 224 מיליון דולר או 26 תשלומים שנתיים לפני מס. הרשויות ברמת המדינה וברמה המוניציפלית יקבלו את הנתח שלהן, אמרה הייפמן, והוסיפה שמרבית הזוכים בוחרים באופציית המזומנים.

האפשרות להתעשר בן-רגע קוסמת מאוד למהמרי הלוטו. "לעזור למשפחה שלי, לתת חלק לכנסייה שלי, ליהנות מהחיים שלי", אמר חוסה גוזמן, עובד בית מלון בניו ג'רסי, שהשתתף בהגרלה, בתשובה לשאלה מה יעשה אם יזכה.

אף מספר לא עלה בגורל מה-25 בנובמבר, המועד שבו נרשמה זכייה בפרס של 25 מיליון דולר - שאותה עדיין איש לא דרש לקבל - באמצעות כרטיס שנרכש בברודויו הייטס, אוהיו, על פי אתר האינטרנט של מגה מיליונס.

כדי לזכות צריך המשתתף לנחש נכונה את חמשת המספרים הראשונים ואת המספר הנוסף. משתתפים שמנחשים את חמשת המספרים הראשונים, אך לא את המספר הנוסף, זוכים ב-250 אלף דולר. עד כה זכו כמה משתתפים ברבע מיליון דולר, אך איש לא זכה בפרס הגדול, שהולך ותופח.

את פרס הלוטו הגבוה ביותר בתולדות ארה"ב, 390 מיליון דולר בהגרלת מגה-מיליונס, חלקו ב-6 במארס 2007 שני אנשים: האחד מג'ורג'יה והשני מניו ג'רסי.

הפרס השני בגודלו - והגדול ביותר בהגרלת הלוטו הארצית האחרת, פאוארבול, עמד על 365 מיליון דולר, וב-18 בפברואר 2006 זכו בו עובדי קון-אגרה פודס בנברסקה.

רבים מהזוכים נדרשים לערוך הופעה פומבית לאחר זכייתם, אך לאחר מכן הם יכולים לסגת מאור הזרקורים, אמרה הייפמן.

קללת הלוטו

חלק מהזוכים אינם חיים בעושר ובאושר לאחר הזכייה. קללת הלוטו, שהתפרסמה בזכות הדמות "הארלי" מסדרת "אבודים" של ABC, הרסה במהלך השנים את חייהם של יותר מעשרה זוכי לוטו שלא הצליחו להתמודד עם ההתעשרות והתהילה הפתאומיים.

המקרה הידוע ביותר הוא אנדרו "ג'ק" וויתקר, בעליה של חברת בנייה מוירג'יניה המערבית, שזכה ב-2002 ב-315 מיליון דולר בהגרלת פאוארבול.

וויתקר, שכבר היה מיליונר לפני הזכייה, הבטיח להעניק חלק מהכסף לכנסייה שלו. אבל מרגע הזכייה הלך מצבו והידרדר. בעיותיו כללו תביעות משפטיות, גירושים, נהיגה בשכרות, גניבת מזוודה מלאה במזומנים במועדון חשפנות ומותם של בתו ושל נכדתו.

הייפמן אמרה שהקללה לא פגעה באף זוכה לוטו מניו יורק. האחרונה בשורת זוכים אלה היא גרינה פירסון מברוקלין, עובדת שירות בתי הסוהר שזכתה ב-54 מיליון דולר בהגרלת מגה-מיליונס ב-17 בספטמבר.

"כשראיתי את המספרים התחלתי לרוץ, לקפוץ ולצרוח בכל מגרש החנייה", סיפרה פירסון, לדברי מגה-יליונס. "כולם ראו אותי מתרוצצת. הם בטח חשבו שאני משוגעת או משהו כזה".