מהומה בעת נאום נתניהו בטקס האזכרה לנספים בשריפה בכרמל

השר ישי יצא מהטקס לדרישת המשפחות ■ נתניהו הצהיר על הקמת גלעד לזכר הנספים, קרוב לעיקול בו נספו צוערי השב"ס, והודיע כי יביא לאישור תקציב בסך 800 מיליון שקל למערך הכבאות

"ליבי איתך, אני מבין את הכאב שלך", אמר הערב רה"מ בנימין נתניו לדני רוזן, בן זוגה של של סנ"צ אהובה תומר, לפני שפתח את דבריו בטקס האזכרה הממלכתי לנספים בשריפה בכרמל, אך רה"מ נאלץ להמתין דקות ארוכות על רקע מהומה שהתפתחה מיד לאחר שהחל לדבר, זאת כמחאה על התנהלות הממשלה בטיפול באירוע וכן במחאה על המצאותו של שר הפנים, אלי ישי בטכס. השר ישי יצא מהאולם מלווה ברב הראשי לישראל ובמאבטחים וכמוהו יצאו מהאולם גם חלק מהמשפחות השכולות. שוטרים ומאבטחים ניסו לחצוץ במשך דקות ארוכות בין המשפחות השכולות לנציגי הממשלה והשלטון.

רה"מ פנה אל המשפחות השכולות ואמר "אין נחמה לכאב, אני יודע מה עובר עליכם בימים הארוכים ובלילות הארוכים בהם אתם נשארים עם הכאב, הזיכרון והגעגוע והסבל נמשך מבוקר עד ערב ואין מרפה ואין מזור. יקיריכם עלו בסערה השמימה פה בכרמל במרכבות של אש, כאילו המשורר של תהילים היה פה בכרמל איתנו. ללא ספק להבות כמו שראינו כאן בכרמל אלה להבות שלא ראינו זמן רב אם בכלל ולמדנו באופן הכואב ביותר שהיער הירוק תמיד הופך בין רגע לשחור. שהוא טומן בחובו לא רק ברכה אלא גם קללה. אל מול חומת האש הענקית הזו הבלתי נתפסת בעוצמתה הסתערו יקיריכם, יקירי העם כולו בגבורה על מנת להציל חיים.

רה"מ הודה למדינות הרבות שעזרו במאבק מול השריפה והוסיף, "אבל בראש ובראשונה אנו עומדים משתאים מול גבורתם וקור רוחם של יקיריכם, ומביעים תודה מעומק הלב. הם לא היססו, הם לא בוששו הם פשוט השליכו את חייהם מנגד כדי להציל אחרים. אנו עומדים כאן היום סמוך למקום נפילתם ומבכים את האובדן. יקיריכם משקפים באופן מופלא את המארג המאפיין את ישראל - נשים וגברים, יהודים ודרוזים, ותיקים ועולים כולם מסרו את חייהם בגבורה.

נתניהו הצהיר על הקמתו של גל-עד לזכר הנופלים, קרוב לעיקול בו נספו צוערי השב"ס. והבטיח כי מערך כיבוי האש יחוזק הן בקרקע והן באוויר והודיע כי ביום א' יביא לאישור הממשלה תקציב בסך 800 מיליון שקל אשר במסגרתו גם תוקם טייסת לטיפול בשריפות.

גם עם סיום דבריו של רה"מ התפרצו המשפחות השכולות ודרשו הקמתה של ועדת חקירה.

משרד ראש הממשלה מסר לאחר האירוע כי לראש הממשלה בנימין נתניהו חשוב היה לשאת את דבריו בפני המשפחות השכולות. הוא מודע לכאבן ולאובדנן והדבר הוביל מלכתחילה את רצונו לקיים טקס האזכרה הממלכתי. נתניהו ציין: "אני מכיר את הכאב ומודע לגודל האובדן והחלל שנפער בחיי המשפחות השכולות". ראש הממשלה ימשיך לפעול בנחישות במטרה לתגבר את חוסנו של העורף ושירותי החירום במדינת ישראל.

השר אלי ישי אמר לאחר סילוקו מטקס האזכרה: "אובדן המשפחות כבד מנשוא, מתוך כאבם הם אומרים את שעל לבם".