אשטרום מכרה למוסדיים מניות נצבא ב-100 מיליון שקל

‎‎תרשום רווח של כ-36 מיליון שקל‏ ■ מניית נצבא השלימה עלייה של כ-20% ב-2010 ■ ‏‎‎‏ מלבד נצבא מחזיקה אשטרום נכסים גם 12% ממניות מבטח-שמיר בשווי כ-138 מיליון שקל

‎‎אחרי 15 שנים במהלכן הייתה אשטרום נכסים בעלת מניות מרכזית בחברת הנכסים נצבא (בעבר בבעלות חברי וגמלאי אגד, היום בשליטת קובי מימון), היא מימשה היום את רוב החזקותיה תמורת כ-100 מיליון שקל, וצפויה לרשום רווח לפני מס של כ-36 מיליון שקל. את הפצת המניות בין הגופים המוסדיים ביצע בית ההשקעות לידר.

אשטרום נכסים החזיקה כ-5.5% ממניות נצבא, ולאחר המימוש נותרו בידיה כ-1.1% מהמניות, בשווי של כ-25 מיליון שקל. הרוכשים היו גופים מוסדיים, בעיקר כלל ביטוח ודש איפקס, ששילמו מחיר של כ-38 שקל למניה, בדומה למחיר המניה הבוקר. למרות שרוב המכירה בוצעה מחוץ לבורסה, ריכזה היום מניית נצבא מחזור מסחר גדול מהממוצע.

המכירה של אשטרום נכסים נעשית לאחר שמניית נצבא השלימה עלייה של כ-20% בשנה האחרונה, לשווי שוק של כ-2.3 מיליארד שקל. בחודש מארס 2010 כבר מכרה אשטרום 2.7% ממניות נצבא שהחזיקה תמורת 54.4 מיליון שקל, מהלך בגינו רשמה רווח לפני מס של 19.5 מיליון שקל. מניות נצבא הן אחד מהנכסים הזמינים למכירה מיידית של אשטרום, ומכירתן נעשתה כחלק מתוכנית מוקדמת של החברה להגדיל את היקף המזומנים שלה. בנוסף למניות נצבא, אשטרום מחזיקה בכ-12% ממניות חברת ההשקעות מבטח-שמיר, בשווי של כ-138 מיליון שקל (לפני השעיית המסחר).

‎‎מעורבת ברכבת הקלה

‎‎מניית אשטרום נכסים עצמה השלימה בשנה האחרונה זינוק של יותר מ-100%, לשווי שוק המתקרב ל-800 מיליון שקל, ובעדכון מדדי הבורסה האחרון נכנסה למדדי היתר-50 והתל-דיב 20. עיקר פעילותה של החברה היא בתחום הנדל"ן המניב בישראל, והיא מחזיקה בשטחי משרדים, מסחר, תעשייה ומלונאות בהיקף של כ-290 אלף מ"ר. בנוסף, היא מחזיקה בכ-60% ממניות חברת הנדל"ן הציבורית אשלד.

‏בשבוע שעבר הפעילה אשטרום נכסים (שהיא חלק מקבוצת אשטרום, הנשלטת בידי אלייד אחזקות ומשפחות נוסבאום, גירון, משורר ורובין) את זכות הסירוב שבידיה, ורכשה את מניות פולאר השקעות ב"סיטי-פס", זכיינית הרכבת הקלה בירושלים. אשטרום תשלם עבור 17.5% מהון המניות של סיטי-פס כ-26 מיליון שקל, בתוספת התחייבות להעמדת ערבות בנקאית של 8 מיליון שקל. מהלך זה הופך את קבוצת אשטרום לשותפה הבכירה השנייה בפרויקט (עם 45% מהמניות בסך הכול), לצד קבוצת הראל-קרן תשתיות ישראל, שתחזיק ב-50% מסיטי פס, לאחר שסיכמה באחרונה על רכישת חלקה של חברת אלסתום הצרפתית (20%) בפרויקט. ‏‎‎‏