מניית בזק מאבדת גובה: "חלק מהעובדים והזרים מוכרים"

סוחר באחד מבתי ההשקעות: יש מימושים של העובדים וגם של משקיע זר אחד גדול לפחות, ככל הנראה לאחר שהבינו שחלוקת הדיבידנד תתפרס על פני שש מנות

מניית בזק רושמת ירידה במהלך המסחר בבורסה ומרכזת מחזור גבוה של כ-180 מיליון שקל. סוחר באחד מבתי ההשקעות אומר בשיחה עם "גלובס" כי יש מימושים של העובדים וגם של משקיע זר אחד גדול לפחות, אם לא שניים, ככל הנראה לאחר שהבינו שחלוקת הדיבידנד תתפרס על פני שש מנות ולא בבת אחת. "אפשר להבין את זה שהעובדים רוצים לקחת את הרווח לאחר הריצה של המניה בשנה האחרונה".

ערן יעקובי, מנהל מחלקת המחקר בדש ברוקראז' אומר בשיחה עם "גלובס", כי "אם מנטרלים את כל ההיבט המסחרי, אני לא רואה סיבה לרוץ ולעלות מחיר יעד. מחיר היעד שלי עומד על 11 שקל וכרגע אני לא משנה אותו. אני כן חושב שצריך לנצל הזדמנויות כמו היום ולקנות את המנייה כי זו מניית עוגן , מניה דפנסיבית, ואם אני חושש קצת מ-2011 ומהשוק, אני כן רוצה שהמניה תהיה במשקל עודף בתיק".

נזכיר כי הבוקר הפגינו כלכלני UBS אופטימיות בנוגע לביצועי מניית בזק בשנים הקרובות. דארן שאו, ראש מחלקת המחקר ב-UBS ישראל, פרסם הבוקר סקירה מעודכנת על החברה והמניה, במסגרתה הוא מעלה את מחיר היעד למניית בזק ל-11.8 שקל, לעומת 11.1 שקל בסקירתו הקודמת, וחוזר על המלצת "קניה" למניה.

שאו אומר כי חלוקת הדיבידנד עליו הודיעה החברה לאחרונה יסייע מאוד להמשך עליות המניה ומציב את החברה במקום מאוד אטרקטיבי עבור מנהלי תיקים באירופה.

להערכתו, תשואת הדיבידנד של המניה תעמוד על כ-11%-13% לשנה בשנים הקרובות (עד 2013), גבוה בהרבה לעומת הממוצע של חברות תקשורת מקבילות באירופה, שעומד על 6.8%. עוד מעריך שאו שהחברה תגייס כ-5.2 מיליארד שקל בשנים הקרובות על מנת לממן את תוכניות הפיתוח וחלוקת הדיבידנדים.

ב-UBS מעריכים שבזק, הנמצאת בשליטת שאול אלוביץ', תציג ל-2010 הכנסות של 11.87 מיליארד שקל ורווח נקי של כ-2.47 מיליארד שקל. ב-2011 צפויות ההכנסות להסתכם בכ-11.23 מיליארד שקל והרווח הנקי בכ-2.45 מיליארד שקל.

נציין כי כלכלני ברקליס הורידו היום את דירוג ההמלצה שלהם לבזק מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק", עם מחיר יעד של 10.7 שקל. בברקליס טוענים שתשואת הדיבידנד תעמוד על 10% לשנה ומודאגים מכניסת המפעילים הוירטואליים לשוק.